Yasaklanmış bir Google AdWords Hesabını Nasıl Geri Getirebilir- İyileştirebilirsiniz?Google AdWords orta ve küçük ölçekli şirketler için etkili bir pazarlama aracı olabilir fakat Google Adwords reklamcılığı uygulayan bazı sektörler Adwords’ün transparanlık ve kalite politikaları ile ilgili problemler yaşamaktadırlar. Bu demek oluyor ki; reklamlarınız web sitenizin içeriği ile alakalı olmadığında veya gerekli bilgileri içermediğinde Google sizi uyarıyor. Google anahtar kelime kalitesine, reklamların kendisine ve landing page’lere büyük önem veriyor. Bu yüzden anahtar kelimelerinizi seçerken ve sitenizdeki veya landing page lerinizideki teklifleri iyileştirirken kullanıcılara yüzde yüz şeffaf olun.
Eğer Google Adwords ekibinden, politikalarını ihlal ettiğiniz için reklamlarınız / kampanyalarınız / hesabınız askıya alındı uyarısını içeren bir mail alırsanız, hesabınızı geri getirmeniz zor olabilir. Google AdWords reklamcılığına tekrar devam edebilmek için bir çok aşamadan geçip farklı farklı görevleri yerine getirmelisiniz.
AdWords hesabınızın Google tarafından askıya alınmasının bir çok nedeni olabilir:
Google’ a Ödeme Yapmayı Reddetmek
Bazı reklamcılar tıklama dolandırıcılığı (click fraud) hakkında endişeleniyorlar. Siz de belki bu reklamcılardan birisinizdir ve Google’a borçlu olduğunuz tıklamaların veya paranın miktarı ile ilgili sorunlar yaşıyor olabilirsiniz. Eğer Google iddianızı reddederse sizden ödeme yapmanızı isteyecektir. Bu durum genellikle problem yaratır; çünkü eğer bu şartlar altında ödeme yapmayı redderderseniz Google duraksamadan hesabınızı askıya alır.
Çözüm: Eğer işinizin başarısı ve internet sitenizin trafiği için sırtınız Google AdWords’ e dayalı durumdaysa, zaten genelde çok yüksek bir miktar olmayan ödemeyi yapmanız sizin için daha iyi olacaktır. Emin olun ki askıya alınmış bir hesabı geri getirmeye çalışırken daha çok harcama yapmanız gerekecektir.
Yetersiz Şeffaflık
Google için esas olan kullanıcı tecrübesidir. Yani eğer amacınız e-mail ve aday müşteri toplamaksa ve bunu kullanıcıya çok az vererek yapıyorsanız, Google sizi mimleyecektir. Gerçekten başarılı olan ve Google’a ayda milyarlar harcayan şirketlerin web sitelerinin bile askıya alındığını gördük yani Google’ın gözünde kimse dokunulmaz değildir. Google, kullanıcıya yaptığınız teklifte şeffaf olmanızı istiyor. Eğer kullanıcılar e-mail adreslerini ve telefon numaralarını sizin oluşturduğunuz online bir forma yazarlarsa onlara karşılığında ne teklif ediyorsunuz?
Eğer web siteniz ile ilgili şüpheli herhangi bir durum varsa veya iş modeliniz temiz gözükmüyorsa AdWords kampanyanızın askıya alınmasına karşı savunmasız durumdasınız demektir.
Çözüm: Olabildiğiniz kadar şeffaf olun ve eğer Adwords kullanma amacınız e-mail bilgileri toplamak ise kampanyanızı iyileştirin ve kullanıcıya yüksek değerli içerikler sunun. Genelde e-kitap, (whitepaper) Google tatrafından onay almak için en iyi yol olarak kabul edilir. Fata bu tekliflerinizi gerçekten akıllıca ve özel bir şekilde yapın. Buradaki temel noktanın sunduğunuz içeriğin veya bilginin kaliteli olması gerektiğini unutmayın.
Lanetlenmiş Sektörlerden Birinde Olmak
Evet gerçekten Google AdWords’te “lanetlenmiş sektörler” diye bir şey söz konusu. Eğer sağlık ürünleri veya ilaç satışı yapıyorsanız (ve Pfizer değilseniz), finansal yatırım ürünleri veya tavsiyeleri teklif ediyorsanız veya aday müşteri yaratma (lead generation) şirketiyseniz Google’ın askıya almasına karşı savunmasızsınız demektir.
Çözüm: Çok şeffaf olun ve iş modelinizi değiştirmek/güncellemek üzerine çalışın. Google, reklamcıların site trafiklerini sadece bilgi toplamak için kullanmalarından nefret ediyor ( evet biliyorum, bunun için ödeme yapmış olmanıza rağmen). Bu iş sadece para kazanmakla ilgili değil, hedeflenmiş kullanıcı için iyi deneyimlenmiş bir tecrübe olmasıyla da ilgili. Daha iyi tekliflerde bulunun; daha iyi içerikli daha iyi bir web sitesi yapın ve Google’ın iyi merhametine sığının.
Büyük Politika Değişikliği
Google bunu geçmişte yapmıştı. Binlerce reklamcıyı bir anda düşürmek Google için yeni bir şey değil. Bu durum bir kaç nedenden dolayı olur. Bu reklam hizmetini Google sunduğu için eğer herhangi bir zarar olursa, bundan gerçek ve legal olarak sorumlu olan gene Google olur. Google, belli tip reklamlardan veya belli sektörlerdeki reklamlardan (Çoğunlukla hükümet denetimi altındaki sektörler; finans, hukuk ve farmatik gibi) dolayı dava edilebilir ve çok paralar kaybedebilir. Böyle bir şey olduğu zaman, Google bazı takip etmekte olduğu hesapları askıya alabilir. Buradaki problem yanlış bir şey yapıp yapmamanıza bakılmaksızın, iyi bir ürün veya hizmet veriyor olsanız dahil , bu kitlesel eylemden sizde acı çekebilirsiniz.
Çözüm: Bu konu hakkında yapılabilecek herhangi bir şey yok. Eğer işiniz gerçekten bu askıya alınan sektörlerden birine dahil değilse, Google’la durumunuzu paylaşın fakat hesabınızın geri alınması ithimali çok düşüktür, en azından kısa dönemde.
Kullanıcılardan / Müşterilerden Gelen Çok Sayıda Şikayet
Eğer bir reklamcı insanları sahte markalarla, bait and switch (yem at ve değiştir) tekliflerle ve etik olmayan iş uygulamalarıyla dolandırıyorsa elbetteki şikayet alacaktır. Eğer bu şikayetlerden cok fazla alırsanız, Google hesabınızı askıya alır.
Çözüm: İşleri bu şekilde yapmayı bırakın ve iş modelinizi değiştirin. Bunu yapmanın zor bir iş olduğunu biliyoruz fakat eğer bunu yapmazsanız uzun süre işiniz olmayacak demektir. Teklifinizin kullanıcının dikkatinden kaçmayacak şekilde net ve vurgulu olduğundan emin ol. Eğer bunu yaparsanız, kullanıcı şikayet etse bile Google teklifinizin sitenizde öne çıktığı görüp buna göre bir karşı tavır sergileyecektir.
İştirakler
Google iştiraklerdenlerden pek hoşlanmaz ve bu konuda onu suçlayamazsınız. Şimdiye kadar bir çok iştirak hesabı Google tarafından askıya alındı. “Kalite Eksikliği” bu askıya alınmalardaki temel nedendir. Yanlış anlamayın, Google’da gerçek tekliflerle reklam veren bir çok meşru iştirakler mevcuttur fakat eğer özgün olmayan iş teklifleriniz varsa (sadece kupon teklif etmek dışında) er ya da geç Google bu hesapları askıya alacaktır.
Çözüm: Gerçekten orijinal içerik ve teklifler sunan bir web sitesi oluşturun. Herkesten faklı olun; sadece öteki iştiraklerden biri olmayın. Google’a farklı olduğunuzu ve kullanıcı deneyimine önem verdiğinizi gösterin.
Uyarı Yok, Bilgi yok; Sadece Askıya Alınma Var
Bunu da daha önceden görmüştük. Az sayıda olmuş olsa da Google bir hesabı askıya alır ve bunu herhangi meşru bir neden sunmadan yapar. Yukarıda bahsettiğimiz durumlardan hiçbiri size uymuyorsa Google’ın sizi askıya almasının nedenini asla öğrenemezsiniz. Böyle bir durumda yeni bir isim altında yeni bir LLC, URL yaratıp ve yeni kredi kartı da temin ettikten sonra baştan başlamaktan başka bir seçeneğiniz yoktur.
Buradaki esas sorun; Google’ın çok reklam vereni olduğundan ötürü bazı durumlarda askıya alınmış hesapları derinlemesine analiz edemiyor olmasıdır. Politika değişikliği veya hukuki bir nedenden dolayı belli bir kısım benzer hesap askıya alındığı zaman birçok haketmeyen reklam veren de askıya alınmış oluyor. Topluca askıya alma her bir hesabın politikaya uyup uymadığını kontrol etmekten daha çok işine geliyor Google’ın.
Hesabınız Askıya Alınırsa Ne YapmaMAlısınız
Lütfen masaüstünüzü başka bir ülkedeki başka bir makinadan aynı içerik ve web sitesi için yeni bir hesap almak üzere uzaktan kontrol etmeyin.
Lütfen AdWords tarafından tekrar onay almak için aynı kredi kartınızı başka bir e-mail adresi veya IP oluşturarak kullanmayın.
Google’a tıklama başına daha çok ücret verrmeyi teklif etmeyin. (Bunun olduğunu gördük)
Google’ın aptal olduğunu düşünmeyin. Kim olduğunuzu, adınızı, kredi kartı numaranızı, sitenizi, sağlayıcınızı, landing page lerinizi, domain kayıt bilgilerinizi biliyor olduğunu aklınızdan çıkarmayın.
Şimdiye kadar ki en iyi arama motorunu inşaa etmiş insanlara biraz saygı duyun!
Nihai Sonuç
İletişim: İlk olarak Google takımını dikkatlice dinleyin ve neden sitenizi askıya aldıklarını anlamaya çalışın. Değişiklikler yaptığınız taktirde hesabınızı tekrardan eski durumuna getirme şansınız olup olmadığını öğrenin. Google temsilcileriyle konuşabilirsiniz; sizi anlayan ve kafası çalışan bir temsilciyle iletişim kurmaya çalışın ve öğrenebildiğiniz kadar çok şey öğrenin. Değişiklik yapma yolundaki her adım için Google temsilcileriyle beraber çalışın. (Yukarıda bahsettiğimiz gibi; daha iyi teklif, daha iyi içerik, daha fazla şeffaflık vb.)
Kalite ve SEO (Arama Motoru Optimizasyonu): AdWords takımının nihai hedefi; Google üzerindeki her reklamcının “SEO- kaliteli” kampanyalar düzenlemesidir. Bu demek oluyor ki; kullanıcı için ve kullanıcıyı (aynı zamanda arama motorlarını da) göz önünde bulunduran, kaliteli içerik sağlayani, iyi teklifler sunan ve tamamen şeffaf olan bir web sitesi hazırlayın. Eğer siteniz Google’da üst sıralarda çıkacak kadar iyiyse, Google AdWords için fazla bile iyidir! Mantıklı geliyor değil mi?
Eğer Hiçbir Şey İşe Yaramazsa
Aslında bunu yapmanızı içten olarak tavsiye etmiyoruz ama geçim kaynakları Google Adwords olan insanların çok umutsuz durumlara düştüğünü gördük. Aşağıda bahsedeğimiz çözümü son çare olarak düşünün. Bu makalede şimdiye kadar bahsetmiş olduklarımızın hepsini denemeden bu çözümü uygulamaya kalkışmayın.
Askıya alınmış AdWords hesabınızdaki şimdiye kadar yapmış olduğunuz herşeyin üstünü çizin ve silin. Bu durumda bütün kampanyalar, web sitesi, domain kaydı, landing page’ler ve backlink’ler gidecektir.
Yeni bir web sitesi ve yeni bir içerikle yeni bir domain oluşturun. Yeni içeriklerinizin çok iyi olması lazım! Bu yeni web sitesini sanki Google organik aramalarda 1. sırada çıkmak istiyormuş gibi hazırlayın.
Yeni bir hukuki tüzel kimlik oluşturun. Yeni bir kredi kartı, yeni bir isim ve yeni bir fatura adresi edinin.
Farklı bir isim altında yeni bir domain kaydedin. “Domains by Proxy” ile saklayın. ( kardeşinizin, amcanızın, abinizin ismini kullanmak işi yarar.)
Yeni bir hosting hesabı edinin.
Yeni sitenizi WordPress ile olşturun. Google’ın WordPress’i sevdiğini unutmayın.
Kullanıcılarınızı göz önünde bulundurarak yeni teklifler hazırlayın. (e-kitaplar, web temelli araçlar vb.)
SCRACTH’tan Yeni bir AdWords Kampanyası oluşturun.
Yukarıdakilerin hepsini ama hepsini yaptıktan sonra, yeni bir Google hesabı alın ve AdWords’e tekrardan girebilmeyi deneyin.
Garanti yok! Bunların hepsini yapmanıza rağmen başarıya ulaşamamanız mümkün. Fakat bu yolun; “teklifleri yeniden şekillendirme ve iş modeli” üzerinde durulup kaliteli SEO ile birleştiği zaman işe yaradığını deneyimledik.
Eğer yukarıda bahsedilen herşeyi denediyseniz ve hala yardıma ihityacınız varsa Optimum7 ile iletişime geçmekten çekinmeyin.