Bu makale de SEO’nun (Search Engine Optimization / Arama Motoru Optimizasyonu) derinliklerine inip temel ilkelerini sizlerle paylaşmak istiyoruz. Son zamanlarda Google online pazarlama dünyasında pek çok değişiklik olmakta ve yaptığımız aramalar ile ilgili sürekli yeni güncellemeler planlanmakta. Web sektöründe araştırma teknolojileri ve algoritm’lerin sürekli gelişmesi ve değişmesi bir sürpriz değil ancak site optimizasyonunda başarılı olabilmek için Google’ın belirlediği en son değişikliklerin güncel olarak takip edilip sayfaların buna göre uyumlaşması gerekiyor. SEO’nun geçmişte nasıl kullanıldığı, ve günümüzde nasıl geliştiğini anlamak, gelecekte sayfanızın nasıl yapılanacağını belirleyebilmek açısından son derece önemlidir.
Web sitenizin performansı nasıl? SEO çalışmalarına bugün başlayın!
SEO’nun (Search Engine Optimization/ Arama Motoru Optimizasyonu) nasıl çalıştığını anlamak için Google Sorgulamalarının nasıl işleme konulduğu ve yürütüldüğünü anlamak gerekir.
seo nedir nasıl çalışır
Yukarıda ki şemada da görüleceği üzere Google web server’larına gelen her “arama” kelimesi Google içerisinde index edilen “arama” ile en alakalı içeriği bularak sonuç sayfası içerisinde yer alan sonuçlarla kullanıcıya geri iletilmektedir.
Adım adım ilerlersek;
1) Google’ın sizin sitenizi indexlemesini nasıl sağlarsınız?
Bu çok kolay. Sitenizin türünün ne olduğuna bakmaksızın (html, flash, CMS or PHP), yapılan aramalarda sonuç sayfasında görünmek istiyorsanız, sitenize Google Webmaster Merkez’inden kolayca kayıt olarak alabileceğiniz bir site haritası eklemeniz yeterli olacaktır.. http://www.google.com/webmasters/
2) Sayfa başlığı, Meta Tanımlama ve Meta Anahtar Kelime Alanları
Konu başlığımızda geçen 3 faktör 90’lı senelerde olduğu gibi hala SEO’nun en önemli unsurlarını oluşturuyor. Sayfa başlığı altta gösterildiği şekilde sayfanın en tepesinde görebilirsiniz.
seo-nedir-baslik
Bu sayfanın başlığı “Internet Marketing Articles and Resources”. Bu başlık sayfanın içeriğini tanımlamaktadır. Burada başlığın şirket ismimiz olan “Optimum7” ile başlamamasına dikkatinizi çekmek istiyoruz. Bir çok kuruluş web sitelerinde yer alan her sayfanın başlığına kendi şirket isimlerini koyma hatasını yapmaktadır. Bu büyük bir yanlıştır çünkü sayfa başlıkları mutlaka sayfanın içeriği hakkında olmalıdır. (hedeflenen anahtar kelimeler bazında)
2000’lerin başında, sadece sayfa başlığı ve meta tanımlamaları değiştirerek sayfanızı optimize edebilirdiniz ancak gelişen teknoloji ile bu artık mümkün değil.
3) Inbound Link (Backlink)
Bir siteden diğerine verilen yazılı “text linkleri”ne backlink denmektedir. Nascar hakkında oldukça iddialı bir web siteniz olduğunu düşünelim, siteniz “Florida’da Nascar Etkinlikleri” ile ilgilidir. Ben bir Nascar hayranı olarak kendi sayfamdan sizin sitenize link vermek istersem bunun için 2 farklı yol izleyebilirim;
- “Florida’daNASCAR Etkinlikleri için buraya tıklayınız.”
Bu başlıktaki gibi bir link, benim sayfamdan dış link olarak sizin sayfanıza verilmiş bir iç linktir. Hyperlink verilen kelimelere dikkat edin. (anchor text) “Buraya tıklayınız” her ne kadar sizin siteniz “buraya tıklayınız” hakkında değil de “Florida’da ki Nascar Etkinlikleri” hakkında olsa da, link bu şekilde verildiğinde bu kaliteli bir link olması mümkün değildir.
- “Florida’da NASCAR Etkinlikleri için buraya tıklayınız.”
Yukarıda ki başlık ise backlink vermek için doğru bir cümledir. Burada da gördüğümüz gibi verilen hyperlink (anchor text) backlink’in konusu tamamen sitenin içeriği ile alakalıdır. Bu şekilde konuyla alakalı verilen linkler oldukça yüksek kalitelidir.
Google sitenizdeki sayfaları indekslemeye başladığında altta yer alan başlıca unsurlara göre ilerlemektedir;
- Sayfa başlığı
- Meta Tanımlamalar
- Meta Anahtar kelimeler
- Kaliteli İç Link sayısı “Inbound Link”
- Sitenize link veren kaliteli Web sitesi linkleri
- İç Linklerin alakalı oluşu
Google algorithmlerinde SEO için belirleyici olan pek çok unsur olmasına karşın, yukarıda sıraladıklarımız en başta gelmektedir. Google dünyasında her şey her an değişmektedir.
Bu değişimlerden ilerdeki makalelerde bahsedeceğiz. Profesyonal Google Reklam Danışmanlık Servisleri için bize buradan ulaşabilirsiniz.