Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) tamamen anahtar kelimeler üzerine kurulu bir sistemdir. Anahtar kelimeler kullanıcıların ürünlerinizi ya da verdiğiniz servisi aramak için kullandıkları kelimelerden başka bir şey değildir. Bu kelimeler webmaster’lar tarafından arama motoru örümceklerini çekmek için içerik oluşturmada kullanılırlar. Ayni zamanda tıklama basına reklam için de anahtar kelimelere ihtiyaç vardır. Anahtar kelimelerin doğru secimi şirketinizin internet üzerinde basarili olmasına giden en kesin yoldur.
Bir sonraki adim anahtar kelimelerin secimi. Doğru anahtar kelimeleri nasıl seçeceğiz? Orijinal ve amaca uygun anahtar kelimeyi seçmek çok zor ve zahmetli bir is gibi görünebilir. Ama profesyonellere bırakıldığında gerekli teknikler yerinde kullanıldığında doğru anahtar kelimeyi bulmanız kaçınılmazdır. Sizi diğerlerinden ayıracak ve bir adim öne geçirecek en önemli asama budur.
Anahtar kelime seçiminde kendinizi potansiyel müşterinin yerine koymanız ve onun gibi düşünmeye çalışmanız gerekir. Birkaç dakika müşterilerin sizi nasıl aratabileceklerini düşünün. Mesela hangi kelime ya da cümleyle size arama motorlarında ararlar? Bu konu üzerine biraz kafa yorarak belki de çok uzun olmayan bir liste oluşturabilirsiniz. Çok uzun olması da, başlangıç itibariyle, gerekmiyor. Bu yalnızca ilk adim.
Bundan sonraki adim Google’un anahtar kelime aracına (Google’s keyword tool) başvurmanız. Bu küçük ama marifetli araç girdiğiniz bir kelimeyle size onlarca hatta yüzlerce ilintili kelime alternatifleri sunacak ve bunları en popülerden en az popüler olana göre sıralayacaktır. Bu aracı kelime haznecinizi genişletmek veya daha amaca uygun anahtar kelime seçmek için kullanabilirsiniz. http://www.google.com/sktool/
Bir de, yine çok önemli, kaç tane anahtar kelimeye ihtiyacınız olduğunu belirlemeniz gerekir. Anahtar kelimelerin gereğinden fazla olması ya da yeterli sayıda olmaması internet üzerindeki reklam kampanyanızı verimsiz hale getirecektir. Bunun için internet sitecinizin her sayfası için iki ya da üç kelime seçmeniz ve bunlar üzerine odaklanmanız en doğrusudur. Bu şekilde anahtar kelime yoğunluğunu ve anahtar kelime yüzdesini diğer içerikle karsılaştırarak kontrol etmeniz mümkündür. Yinelemek gerekirse, listeniz çok uzun bile olsa öncelikli olanları belirlemeniz ve ilk 20 kelimeyi seçmeniz gerekmektedir.
Son olarak da en yakin rakibiniz veya rakiplerinizin web sitelerine bakmanız sizin için yararlı olabilir. Onların internet sitesini iyice incelemeniz ve hangi anahtar kelimeler üzerine yoğunlaştıklarını araştırmanız size avantaj sağlar. Bu sayede ya bu kelimeleri kendi listenizden çıkarabilir ya da özellikle bunları seçerek rekabeti arttırabilirsiniz. Bunun için “Spyfu” ve “Wordtracker” gibi araçları kullanabilirsiniz.
Ve son asama… Sürekli bir şekilde bu konu üzerinde çalışmanız. Bunun için de SEO konusunda uzman bir ekiple sürekli fikir alışverişinde olmanız, anahtar kelimeleri güncellemeniz ve bunların makale, blok yazıları ve haber özetlerinde yer almasını sağlamanız gerekir.
Anahtar kelime listesi oluşturmak hemen zaman hem de emek gerektirir ama yararları harcanacak emeğe değer. Özellikle tıklama basına Ödeme reklamları (PPC) için seçeceğiniz anahtar kelimeleri çok iyi düşünmeniz ve günümüzün trendlerini, in ve out olan alışkanlıklarını göz önüne almanız çok önemlidir. Unutmayın ki bu anahtar kelimeler internet kullanıcıları tarafından oluşturuluyor. Onların zevkleri, hobileri, alışkanlıkları değiştikçe anahtar kelimeler de değişecektir.