Thomas Jefferson MezartaşıReklamlar gazatelerde gerçekleri gösteren tek içeriklerdir.- Thomas Jefferson
Eğer Thomas Jefferson hakkındaki tüm bildiklerimiz bu mezar taşının üzerine yazılmış olan başarıları olsaydı; o zaman O’nun Virginia için dini özgürlüğü temsil eden Özgürlük Bildirisi’nin yazarı ve Virginia Üniversitesi’nin kurucularından olduğunu bilirdik. Fakat bir saniye, Thomas Jefferson Amerika’nın üçüncü başkanı değil miydi? 1803’teki Louisiana Purchase’i yapan ve de Lewis ve Clark keşifini başlatan o değil miydi? Nikelden yapılmış bir profili yok muydu? Portesi şu zor bulunan 2 dolarların üzerinde bulunmuyor muydu?
Eğer Jefferson’un mezartaşı internet olsaydı; kendisi hakkında bütün bileceklerimiz bu olurdu ve aynı mezartaşı gibi, internete yazılanlar da sonsuza kadar orada kalırlar. Günümüzde çoğu insan bilgileri ve özellikle de politika ile ilgili bilgileri internetten edinme eğilimindeler. İnsanlar, politikacıların verdikleri demeçleri ve politikacılar hakkındaki haberleri televizyondan tabiki de takip ediyorlar (Jefferson’un durumunda da, yazılı basından); fakat çoğu insan kendi fikrini online olarak ediniyor. Bu durum politikacılar için son derece yeni ve hassas bir durum.
Kim olduğunuzu bilmek ister misiniz? Sormayın, eyleme geçin. Sizi betimleyen ve tanımlayan eylemlerinizdir. – Thomas Jefferson
Eğer bir tartışma çok ileri giderse veya yanlış bir bilgi dolaşımı olursa ne olur? Küçük hatalar kolay bir şekilde telafi edilebilirler. Fakat internet ,yanlış temsillerin ve yalan haberlerin çok kolay ve çok hızlı bir şekilde dolaşımını sağlar durumdadır. Eğer bu tarz bir durum söz konusu ise, adınızı aklamak adına bir itibar yönetimi kampanyası uygulamanız gerekebilir.
Eğer itibarınız kariyeriniz için çok önemliyse, yıllardır gözle görülüp saygı duyulan bir olay veya bir insanın bile sorgulandığını ve çok kolay bir şekilde ondan şüphe duyulduğunu bilmek sizin için korkutucu olmalı. Eğer ki bir de tehlikede olan sadece sizin kişisel kariyeriniz değil; aynı zamanda partiniz, politikalarınız, taraftarlarınız, toplum ve ülkenin kendisiyse durum iyice korkutucu bir hal alır.
Bu durumdan kaçınmanın en iyi yolu ihtiyatlı olmaktır. Google’da arama yapın ve insanların sizin hakkınızda neler dediğini öğrenin. Herhangi bir şekilde bir aramada sizden bahsedildiğinde bunun size uyarı olarak gelebilmesi ve bu uyarının izini sürüp arama motoru sonuç sayfalarında nerede olduğunu görebilmek için Google Alerts ve Vocus kullanın. Eğer hakkınızda yazılan pozitif değilse bile cevap vermek her zaman için önemlidir fakat akıllıca cevap verin.
Her forum ve atışma alanında muhaliflerinizle tartışmaya girmeyin ve de yıllar önce yazılmış ve arama sonuçlarında arka sayfalarda çıkan yorumlara cevap vermeyin. Bu Thomas Jefferson Quotetarz eski sayfalara yapacak olduğunuz yorumlar, taze içerik olarak algılanacak ve o sayfanın değeri ve görünürlüğü daha ön sıralara taşınacaktır; dolayısıyla istemediğiniz bir şeye vesile olmuş olacakasınız. Bu şekildeki durumlardan kaçınmak ve hakkınızdaki yanlış yönlendirilmiş olumsuz bilgileri düzeltmek için bazı stratejiler mevcuttur.
Thomas Jefferson yaşıyor olsaydı, haksız suçlamalara maruz kalan politikacılara kesinlikle sempati duyardı; çünkü zaten kendisi şimdiye kadar ki başkanlık tarihinde yapılmış olan en kötü karalama kampanyasının kurbanı oldu. Dinin toplumun temeltaşı olduğu dönemlerde, Federalistler Jefferson’u dinsiz, inançsız bir kafir olmakla suçladılar. Jefferson herhangi bir dini organizasyona üye olmamasına rağmen; çok ruhani, inanç özgürlüğünü savunan bir insadı ve hatta kendi özel versiyonu olarak İncil’i tekrardan yazmış biriydi. Ama bir çok insan Jefferson’a yapılmış olan haksız suçlamalara inandı ve hatta o kadar ileri gittiler ki; Jefferson bulacak ve imha edecek korkusundan kendi İncil’lerini kuyularının diplerine sakladılar.
Jefferson’un Google Uyarılarını kontrol ettiğini ve hakkındaki bu karalama iddalarını gördüğünü ve özellikle de Connecticut Courant’ın seçimlerde kendi seçilirse neler olacağını söylediği yorumu okuduğunu düşünelim. “ Çok düşük bir ihtimalle iç savaştan,cinayetten, soygundan, zinadan ve açıkça öğretilmiş ve uygulanan ensest ilişkiden kaçabiliriz.”. Jefferson bu yorumu görseydi nasıl bir tepki verirdi? Nereden başlardı? Sapkınlık ve kötü niyet o zamanlar baskın olmuş olabilir; fakat atılacak adımlar günümüzde mevcuttur.
Daha önce de belirttiğimiz gibi, internete yazılmış bir şeyi silemezsiniz. Web sitesinin yöneticisiyle irtibata geçip ondan hakkınızdaki yorumu silmesini isteyebilirsiniz; fakat burda iş onların seçimine ve görüştüğünüz yöneticinin hoşgörüsü ve merhametine kalmış olur. İtibar yönetiminin amacı; hakkınızda yazılan negatif yorumların, açılan negatif blogların ve forumların etkisini azaltmaktır. Bunu nasıl yapabilirsiniz? Bunu, SEO’nun hakkınızda yazılan negatif içerikleri leyhinize çevirme yöntemlerinden esinlenmiş olan İtibar Yönetimi Stratejileri yardımı ve hakkınızdaki negatif yorumları Google’da etkili bir şekilde aşağılara ve arka sayfalara düşürme yolu ile başarabilirsiniz.
İlk olarak, insanların sizi ararken en çok kullanmış oldukları kelimeleri ve söz öbeklerini bulun. Mesela Jefferson “Jefferson İncil’lerimize el koyacak mı?” cümlesini kullanabilirdi ve SEO yardımı ile bu kelimeler dizisini markalaştırıp; görüşlerini ,neye inandığını ve ne yapmayı planladığını açıklayan kendi makalelerini yayınlayabilirdi. Arama motoru sonuç sayfalarında yer alan bilgileri kontrol altına almak, itibar yönetiminin önemli unsurlarından biridir.
Jefferson, Federalist blog ve forumlara kendi düşüncelerini kısaca yazmış olsaydı muhalifleri Jefferson’un görüşlerinden haberdar olurdu ve Jefferson’un düşmanlarına karşı duyduğu rahatsızlığı anlamaya da daha açık olurlardı.
Yorumlar kısmına düşüncelerini yazan bireylerle irtibata geçmek önemlidir çünkü; toplumun gözü önünde gerçekleşen karşılıklı yazışma diğer bireylere sizin onlara ayrı ayrı önem verdiğinizi göstererek hakınızda iddia edilen söylentilerin gerçek olmayabileceğini düşündürür.
Jefferson veya herhangi bi politikacı için temelsiz iddalarla başa çıkmaya çalışırken önemli olan şey; insanların kampanyanız veya politikalarınız ile ilgili görüşlerini öğrenerek bu konulara değinmek olacaktır. Bu tarz bir eylem hem saygı toplamış olur hem de hakkınızda çıkan söylentilere inanmış insanların oylarını kazanmak için bir fırsat doğurur.
Kendi Otoriteniz Olun
Başkalarının sizin hakkınızda neler bulunabileceğini belirlemesine izin vermeyin. Kendi duruşunuzu, yapmak istediklerinizi ve amaçlarınızı açıklayan bloglar ve web siteleri oluşturun. Bu işlemi arama motoru sonuç sayfalarında sizin hakkınızda negatif içerikler bulunduran uzun söz öbeği şeklindeki anahtar kelimeleri kendi sitenize yerleştirerek yapın. Bu şekilde,sizinle ilgili pozitif içerik bulunduran ve yüksek profili olan otorite sayfalarınız, negatif içerik içeren sayfaların üstünde çıkacaktır.
İtibar Yönetiminin bütün amacı, arama motoru sonuç sayfalarında hakkınızdaki negatif yorum ve içerikleri, insanların göremeyecekleri arka sayfalara itmeyi ve kendi oluşturmuş olduğunuz pozitif içerikleri ön sayfalara almayı kontrol altına almaktır. Sayfanızdaki iyi düşünülmüş ve bilgi içeren içerik; rakiplerinizin kendi sitelerinde sizin hakkınızda yapılmış negatif yorumları insanların sorgulamasına neden olcaktır. Böylece otorite gene sizin elinize geçmiş olacaktır.
Pozitif Kalın
İnsanların sizin hakkınızda söyledikleri şeylerle yüzleşirken sakin kalmak ve pozitif olmak önemlidir. Ama eğer rahatsızlık duyulan konulara değinmezseniz daha iyi bir konuma gelemezsiniz. Farklı bir yol kullanın ve bu rahatsızlık duyulan konu ile ilgili gerçekleştirdiğiniz ve desteklediğiniz politikaların altını çizin. Desteklemiş olduğunuz ve katıldığınız bağış toplama ve buna benzer etkinlikleri insanların bilmesini sağlayın. Eğer gerçekten üzerine değinilmesi gereken çarpıcı bir şey yaptıysanız bu konu ile ilgili basın bülteni yayınlayın.
İnsanların sizinle ilişki kurmasını sağlayacak ve sizi kendilerinden biri gibi hissedecek şeyler yapın. Mesela sizi kravatınız bağlı değilken görsünler. Bill Clinton saksafon çalıyordu. Barack Obama Al Green söyledi. Fakat bir çok insan Jefferson’un iyi bir kemancı olduğundan haberdar değildi. Jefferson’un viral reklam içeren bir videosu olduğunu düşünün. Böyle bir durumda, Jefferson ile ilgili güncel olan bütün haberler ve yorumlar bu videodan bahseder ve arama motoru sonuç sayfalarında Jefferson hakkındaki negatif içerikler sarka sayfalara düşerdi ve eğer hala Jefferson ile iglili negatif yorum yapan bulunan insanlar varsa; Jefferson, Google Alerts ve Vocus yardımıyla direk olarak o negatif içerikleri belirleyip, onlar üzerinde çalışabilirdi.
Görmek İstediğiniz Kadar İyi Olun
Unutmayın ki itibar yönetimi siz ne kadar iyiyseniz o kadar iyi olur. Eğer hakkınızda söylenenler tamamen doğru ise ve siz bunları değiştirmek için herahangi bir çabada değilseniz; itibar yönetimi uzmanları size yardımcı olamazlar. Öyle bir tavır takınmanız gerekir ki; hakkınızda yapılan kötü niyetli suçlamaları gülünebilir veya en azından sorgulanabilir yapmalısınız. Bu tarz bir kampanya, yapmakta olduğunuz şeyleri saklamaz fakat geçmişte yapmış olduğunuz hataları gururlu bir itibar ile savunmanıza yardımcı olur.
Thomas Jefferson’ı karalamaya çalışan insanların bunu O’nun görüşlerine katılmadıkları için yaptıklarını biliyoruz ve dolayısıyla Jefferson’a karşı tutumumuz negatif değil. Jefferson’u en sevilen başkanlar arasına sokacak kadar olumlu içerik ve yaptığı olumlu eylem mevcuttur.
Bir politikacı olarak, online varlığınızdan haberdar olmalı, negatif yorumlara karşı bir eylem planınız ve bir cevabınız olmalıdır, ki bu şekilde arama motoru sonuç sayfalarının sizinle, partinizle ve kampanyanızla ilgili gösterdikleri üzerinde bir kontrolünüz olsun. Eğer nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız, Optimum7 ile iletişime geçin ve size yardımcı olmamıza izin verin.