Otelinizin sahibi ya da yöneticisi olarak, çoktan oteliniz için bir web sayfası hazırlamışsınızdır. İsiniz henüz bitmedi. Günümüzün kompleks is dünyası ve günden güne artan rekabet, sizin en yakin takipçilerinizden bir adim önde olmanızı zorunlu kılıyor. Bunun için de web sayfanızın ve otelinizin tanıtımını, reklamını sadece geleneksel yöntemlerle değil internet üzerinden de en iyi şekilde yapmanız gerekmektedir. Birkaç madde ve konsepti iyice öğrendikten sonra, sitenize daha çok müşteri ve trafik getirecek bir internet reklam kampanyasını uygulayabileceksiniz.
İlk önce, Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) konusunda uzman deneyimli bir şirketle çalışmanız internetteki görünürlük ve varlığınızı arttıracaktır. Bu konudaki uzmanlar size Google, Yahoo ve Bing gibi arama motorlarında şirketinizin ilk sayfadaki yerini almasını sağlayacaklar. Bu isi kendiniz de yapabilirsiniz ama profesyonellere bırakmanız sizi her alanda öne geçirecektir. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) profesyonel ellere bırakıldığında değişik süreçler ve araçlar kullanılarak şirketinizin karinin gözlenebilir ölçüde artmasına sebep olacaktır.
SEO stratejilerinin sürekli, yeni ve orijinal web içeriği üzerine kurulu olduğunu ve bunlara bağlı kalmanın önemini anlamak çok gereklidir. İçerik makaleler, blok yazıları veya Haber Özetleri olabilir. Bu içerik kapsamlı anahtar kelime araştırmasına dayanmalıdır. Aksi takdirde hedeflenen kitleye ulamsak mümkün olmayacaktır. İçerik yazılımı çok ciddi bir istir ve içerik bu konuda uzmanlar tarafından yazılmalıdır. İçerik saygın ve bu konuda otorite sahibi olan sitelere ve diğer Sosyal Medya ve Bookmarking sitelerine eklenmelidir. Bu yürütme ve ekleme yuksek kalitede ve sayıda link getirecek ve arama motorlarında diğerleriyle aranızdaki farkı belirleyecek en önemli iki süreçtir.
SEO’ya ek olarak, diğer internet reklam servisleri de düşünülmelidir:
- “Tıklama Başına Ödeme” (PPC): PPC reklamı, su anda internet üzerinde en popüler online reklam verme yöntemi. İhale usulü (acık arttırma) usulü, PPC ile Google ve Yahoo gibi baslıca arama motorlarında reklam alanı satın almak mümkündür. Bunun en güzel yani ise, tıklama basına ücret ödüyor olmanız!
- Sosyal Medya: Sosyal medya siteleri hayatımıza bomba gibi girdi ve çıkacağı da yok. Facebook, MySpace, Twitter ve YouTube gibi siteler iletişim yollarımızı ve yöntemlerimizi kotken değiştirdi. Bu kesinlikle geçici bir trend değil. Optimum 7 bu sosyal medya sitelerini en verimli şekilde kullanarak link geliştirmeye çalışıyor.
- SEO: Buna bölgesel SEO da diyebiliriz. Özellikle oteller bölgesel oldukları için, bu yöntem mutlak suretle kullanılmalıdır. Bu sizin dikkatinizi insanların daha çok arayacakları yerlere yönlendirmenizi sağlayacaktır. Bu konuda uzman bir şirketle çalışmanız sizin avantajınıza olacaktır çünkü normal SEO’dan farklı yöntemler söz konusudur.
Son söz de web sayfası tasarımı ile ilgili: en az internet reklamcılığı ve web içeriği kadar önemli! Yetersiz ve yanlış tasarlanmış bir web sayfası, siteyi ziyaret edenlerin aklına karıştırıp aradıklarını hemen bulamamalarına ve geri dönmemelerine sebep olabilir. Web sayfası tasarımı kısa ve öz baslıklar, anlamlı mesajlar ve grafikler içermelidir. Davetkar, anlaşılır ve kolay gezilebilen bir sayfa olmadıktan sonra orada kalmanın ve bir daha uğramanın ne önemi var?
Otelinizin reklam ve pazarlaması birden çok süreç ve yöntemin bir arada yürütülmesini gerektirir ve bunların hepsi kapsamlı ve ortak bir Internet Reklam ve Pazarlama stratejisi olarak organize edilmelidir. Bu konuda uzmanlarından yardim almak için, bize ulaşın.