Bilgisayar kullanımının yaygınlaşması ve gelişimi oyunun bütün kurallarını değiştirmiş olduğu için İtibar Yönetimi, bildiğimiz halkla ilişkiler alanının konusu olmaktan çıkmış durumdadır artık. Günümüzde itibarınız, online (çevrimiçi) ve offline (çevrimdışı) olarak oluşturulmuş olan toplum algısına bağlıdır. Google, Bing ve Yahoo gibi arama motoru devleri, artık itibarınız ile ilgili bilgilerin bulunduğu yeni arenalar olarak nitelendirilebilir. Bu durumun artısı, online olarak oluşturmak istediğiniz kimliği etkileme ve kimliğinizle beraber vermek istediğiniz mesajın ne kadar görünür olduğunu kontrol etme şansı veriyor olmasıdır.
Eğer son zamanlarda arama motorlarından marka isminizi veya şirketinizi arayıp, gördüğünüz olumsuz iletilerden hayal kırıklığına uğradıysanız; korkmayın, yardım yolda. Haketmiş olsanız da olmasanız da, muhtemelen bu yorumlar sinirinizi bozmuştur. Haklısınız da; çünkü tüketiciler yaptıkları araştırmaların %89’unu online olarak yapmayı tercih ediyor. Ne kadar çok dönüşüm kaçırmış olduğunuzu düşününce canınız yanmış olmalı.
Fakat bu görmekten memnun oldığınız sonuçları hemen değiştirmeye başlayabilirsiniz. İtibar Yönetimi Servisleri, kuvvetli içerik oluşturma gücü ve tanıtım stratejileriyle negatif görünürlüğünüzü temizleme ve olumlama çalışmalarıyla gittikçe yayılmaya başlamıştır. Aşağıda, size zarar veren bilgileri arama sonuçları arka sayfalarının diplerine gömmek ve büyük arama motorlarının ilk sayfalarının üst sıralarını hakkınızda olumlu malzemeler sağlayarak canlandırmak için bir strateji geliştirmenin 8 adımı bulunmaktadır.
- Doğru Kelimeleri Teşhis Etmek
İlk adım; arama sonuçlarınızda görünen spesifik marka terimleri ve bunların iyi itibar bırakmaya yönelik uyarlanmış versiyonlarını belirleyin. Bu durumda ki önemli nokta dikkatli olmaktır. Marka isminizi dahil ederek, negatif olabilecek anahtar kelimeleri belirleyin ve birinci sayfadaki sonuçları yakından takip edin. Bu bir kaç dakikanızı alacak olan kontrol işlemi haftalık yapılmalı.
Örnek olarak eski dostumuz Bob from Coffee Pot Kings’ten bahsetmek iyi olacaktır. Son zamanlarda hakkında kötü reklam yapılmaya başlanınca, Bob marka hakkındaki yorumları görebilmek için Google Alerts kurdu. Çok kısa zamanda farketti ki arama motorlarından aşağıdaki kelimelerle arandığı zaman zahmetle kazanmış olduğu itibarına zarar veren içeriklerin mevcut olduğu siteler bulunuyor.
Coffe Pot Kings
Coffe Pot Kings Review(s)
Her zaman marka isminizi veya eğer kendiniz içinse kendi adınızı takip altında tutun. Marka isminizin değişik varyasyonlarını -marka isminiz veya işiniz yazılırken yapılabilecek yazım hatalarını veya mesela markanızın veya işinizin çoğul halleri gibi- göz önünde bulundurun. Mesela Bob’un işinin adı Coffee Pot Kings olmasına rağmen, bu çok kişi bu ismi arama kutusuna Coffee Pot King (tekil hali olarak) veya Coffee Pot Kingz (“s” harfi yerine “z”) olarak yazıyor.
- Yaratıcı Seans!
Artık hangi anahtar kelimelerin hedeflenmesi gerektiğini bildiğinize göre, yaratıcılık seansının başlamasına izin verebiliriz. Hakkınızda çıkan rahatsız edici negatif terimleri kendi faydanıza sağlamanın yollarını düşünün. Unutmayın ki bütün olay pozitif içerik yaratmak ve devam ettirmek.
Coffee Pot Kings Kahveyapıcıları Makul Fiyatlarda ve Dayanıklı
Hemen yılmayın. Bu fikir aslında göründüğü kadar basit değil. Bir çok insan “Coffee Pot Kings: Şimdiye Kadar ki En iyi Müşteri Servisi!” gibi klişe ve ilgi görmeyen başlıklar yapma hatasına düşüyor. Kullanııcılar ve içeriğinizin yayınlanmasına yardımcı olacak dış aracılar aptal değiller, hemen anlayacaklardır. Buram buram reklam kokan içerikler kesinlikle ve kesinlikle yayınlanmamalidır.
Coffe Pot Kings Değerlendirmesi: Strabucks Holiday Blend Coffee
Çok zekice! Bob, her hafta düzenli olarak, kahve standından tadılan kahveden ululararası popüler markaların ürünlerine kadar bir çok çeşit kahve değerlendirmeleri sunabilirdi.
Bu değerlendirmelerle ilgili araştırma yaparken aynı zamanda rakiplerinizin kendi İtibar Yönetimleri için hangi akıllıca fikirleri kullandıklarını gözlemleyebilirsiniz.
- Pozitif İçerik Oluştuma
Diğer makalelere kıyasla, İtibar Yönetimi makalelerinin farklı bir amacı ve yaklaşımı vardır. Bu tarz makaleler yazarken ki strateji halkla ilişkiler uzmanı olarak düşünebilmektir. İşinizin pozitif yönlerine ve başarılarına odaklanın ve bunu içten ve özgün bir şekilde yapın. En son isteyeceğiniz şey kullanıcıların havada bir bayatlık kokusu aldıklarını farketmeleridir. 7/24 müşteri servisiyle ilgili reklamın ve harekete geçirici eylemlerin fazlasıyla ön planda olduğu paragraflar, kullanıcılar üzerinde makalelerinizin, şirketiniz veya şirketinizin kiraladığı biri tarafından yazıldığı izlenimi uyandırırlar.
İtibar Yönetimi makaleleri özgün olmadır.
Asla ve asla birinci şahıs ağzını kullanmayın. Aşağıdaki örneğe bir göz gezdirelim:
“Biz, bir bardak Joe’ya ihtiyacı olan ortalama Joe’lar için uygun fiyatlarda olan ve çok şaşalı olmayan kahve makinaları üretiyoruz. Kahve makinalarımız dayanıklıdırlar ve kahvenizi olması gerektiği gibi yaparlar.”
… HAYIR!
“ Joe’nun ürettiği, çok şaşalı olmayıp makul fiyatlarda olan kahve yapıcıları bir bardak Joe’ya ihityaç duyan ortalama Joe’lar içindir. Joe’nun kahve yapıcıları dayanıklıdır ve kahvenizi olması gerektiği gibi yapar.”
… EVET!
Son olarak, Google’ın abartılı içerikten cezalandırmaması için, işinizin adını veya anahtar kelimeleri bir kopyada 3-5 kereden fazla kullanmak istemezsiniz.
Pozitif İçerik Sağlamanın Öteki Yolları
Misafir Yazarlık: Sahip olduğunu düşündüğünüz ve sektörünüz ile ilgili bağlantılarınızı düşünün. Onların bloglarına, rahatsız edici anahtar kelimeleri hedef alan ve aynı zamanda söz konusu sektör ile ilgili olan bir makale gönderebilir misiniz? Eğer yapabilirseniz, mutlaka yapın. Organik backlink sizin sitenize gönüllü link-almak için çok iyi bir yol olacaktır. Bu tarz bir yaklaşım, otoritenizi kurmaya ve markanızla ilgili anahtar kelimelerin sıralamasının yükselmesine yardımcı olacaktır. Misafir yazarlık ile ilgili daha fazla bilgi edinmek için buraya tıklayabilirsiniz.
Basın Bültenleri: Linkleri sitenize çekebilmek için bir iyi yol daha. Bu bültenler güvenilir ve kesinlikle basın bülteni formatına uygun olmalı; ve tabi ki marka isminizi veya itibarınızı arttırmanıza yarayacak içerikler hedeflemelisiniz.Basın bültenlerinizi dağıtabilmeniz için size Vocus’u tavsiye ederiz. Vocus yardımıyla,basın bültenleriniz doğru insanlara, doğru zamanlarda ve doğru mekanlara ulaşır.
Halkla İlişkileri Aşmak:
– HARO gerçek-zamanlama, sizi yazısınız teslim günü geldiğinden dolayı içerik arayan gazetecilere ve habercilere bağlar. Asla bilemezsiniz, belki de işiniz en üst tabakadaki bloglarda veya Forbes gibi web sitelerinde yayınlanabilir. Muhteşem bir bedava tanıtım.
– Vocus, kapsamlı medya kontakları ve bilgilerinin olduğu bir veritabanına ulaşmanızı sağlar. Ulaşmak istediğiniz haberci, gazeteci veya bilginin adını yazın ve anında bunların iletişim detaylarına ulaşın. Tekrardan söylemek gerekirse, nasıl ve nereden bedava tanıtım alabileceğinizi asla bilemezsiniz.
- Pozitif İçerik Yayınlama
Eğer zaten elinizde iyi otoriteye sahip domain’i olan bir blog varsa durum çok iyi demektir. Bunu kullanın. Bu bloğu, içeriğinizin sıralamasının yükselmesini hızlandırmak için karalamalardan başlamak yerine başka bir başlangıç noktası olarak görebilirsiniz. Eğer elinizde böyle bir blog yoksa, içeriğinizi blogger.com gibi çok yüksek otoriteye sahip aracılar dolayımıyla yayınlayabilirsiniz. Tercihen, düzenli olarak ayda 10 makale yayınlamayı hedeflemelisiniz en azından hakkınızda yayınlanan negatif içeriği arama motorlarının ilk sayfasından indirene kadar. Sonra aylık 5 gibi bir rakama indirerek devam edebilirsiniz. Şunu aklınızda bulundurun ki; ne kadar çok kaliteli içerik yayınlayabilirseniz o kadar hızlı bir şekilde negatif arama sonuçlarını arka sıralara taşıyabilirsiniz.
- Gözleme Aşaması
Hakkınızdaki negatif arama sonuçlarını arama motoru sonuçlar sayfalarında (SERPS) aşağılara ittikten ve hakkınızdaki pozitif içerik 1. sayfaya yükseldikten sonra, bir sonraki aşama olan arama motoru sonuç sayfaları (SERPS) ve sosyal medya takibi başlar. Bu şekilde, olabilecek durumları keşfedip anında cevap verebilirsiniz. Bu hareketiniz, problemi yaşayan insana,şirketinizin memnuniyetsizlikleri gerçekten dikkate aldığını ve bunu çözmek için uğraştığınız hissiyatını verir. Sizin duruma cevabınızdan sonra hakkınızda negatif içerik gören herkes, bu negatif içeriği farklı bir şekilde algılayacak ve şirketinize müşteri memnuniyetini sağlamak için ki kararlılığınızdan ötürü saygı duyacaktır.
6.Çatışma Çözme Süreci
İtibar Yönetimi için; müşteri servisi geri dönüş döngüsü oluşturmak ve forumlarda hakkınızda yazılan negatif yorumlara cevap vermek önemlidir. Sizinle ilgili negatif bir tecrübe yaşamış bir kişiye aylık yazmakta olduğunuz değerlendirmelerinizi kişisel olarak göndermek, özel ortamdan dialoğu devam ettirmek ve durumu hediyeler, teklifler veya indirimlerle düzeltmek gibi seçenekleri düşünebilirsiniz. Bu demek olur ki, bir alıcı kaybedeceğinize uzun yıllık bir müşteri kazanabilirsiniz. Ne yapmayı seçerseniz seçin, kendi yorumunuzu ve durumu çözebilmek için yaptığınız teklifin forum üzerinden olmasına ve eğer kullanıcı cevap verirse, yaşanabilecek olası tartışmaların offline (çevrimdışı) olmasına özen gösterin.
- YapmaMAnız Gerekenler
Herhangi bir sayfadaki ama özellikle 2 ve sonrasındaki sayfalardaki eskimiş postlara cevap vermeyin. Herhangi bir yorumda bulunduğunuz takdirde, bu taze-yeni içerik olarak algılacak ve sayfanın daha üst sıralarda çıkmasına neden olacaktır. Unutmayın ki bir çok insan birinci sayfadan sonrasına bakmıyor bile. Yorumlar bölümüne negatif değerlendirmeler göndermiş insanlarla asla kavga etmeyin. Kavga etmek yerine, hakkınızda bilgi vermeyi teklif edin ve problemi çözebilmek için sizinle direk bağlatıya geçmelerini rica edin (6. maddeye referans veriyor). En önemlisi, hevesinizi kaybetmeyin. Bu süreç biraz zaman alabilir fakat gurur duyacağınız sonuçları gördüğünüz zaman, bütün bu sarf ettiğiniz eforlara değecek.
- Son Söz Tedbir İçin
Şunu unutmayın ki İtibar Yönetimi kampanyası etik olmayan uygulamaları saklayamaz. Eğer insanların hakkınızda söyledikleri şeyler doğru ise, o zaman şirketinizin veya sizin kendi iş yapma yönteminizi tekrar değerlendirme vaktiniz gelmiştir. İtibar Yönetimi şirketin, müşterilerin düşünce ve şikayetlerine etkili bir şekilde cevap verebilme kabiliyetine bağlıdır. İtibar Yönetimi, hakkınızdaki hatalı bilgileri ve yanlış anlamaları düzeltmek için de kullanılabilir; yapmış olduğunuz bir hatayı çürütmek için de. İtibar Yönetimi, basit ve kalitesiz iş pratiklerini saklamak konusunda etkili olmayacaktır.
Optimum7, size duyarlı ve etkili İtibar Yönetimi stratejileri ile ilgili yardımcı olabilmek için burada. Size yardım edebiliriz, bizimle iletişime geçin!