Google’ da reklam için tıklama başına $2.00- $5.00 ödeme yapmak zamanla gittikçe masraflı bir hale gelecektir; bu yüzden reklamların tıklama başına maliyetlerini de hesaba katarak internet üzerinden yapacağınız satışlarınızın karlı olmasına dikkat edin. Google Reklamınızın arama motorunda yayınlanan yerine bağlı olarak, yukarıda bahsedilen kar dengesini sağlamak her zaman kolay olmamaktadır.
Google Reklam’dan alacağınız geri dönüşüm, tıklama ve potansiyel müşteri sayılarını arttırmak için uygulayabileceğiniz bazı önemli stratejilerden bahsedecek olursak:
- Anahtar kelimelerinizin, reklam gruplarınızın, reklamlarınızın ve iniş sayfalarınızın (landing pages) birbiriyle alakalı olduğundan emin olun.
Alaka; yani bütün bu yukarı sıralanan kategorilerin birbiri ile yakın ilişki içerisinde olması buradaki en önemli faktör olarak kendini göstermektedir. Reklamlarınızı oluşturan bütün bu farklı elemanların birbiri ile alakalı olması kullanıcıların aradıkları özellik olmasına artı olarak web sitenizin ve reklamlarınızın kalite puanlarını arttırmış olur, ki bu artış teklif ettiğiniz fiyata oranla daha çok görünürlük sağlamaktadır.
Genel olarak reklamlar bir başlık ve iki cümleden oluşurlar; bu iki cümleyi iki farklı teklif sunma imkanı olarak değerlendirin. Mesela eğer besin çubukları satıyorsanız, Google Adwords reklamı şu şekilde olmalıdır:
Besin Çubukları
$9.99’ dan başlayan fiyatlarla besin çubukları
Bütün siparişlerde ücretsiz teslimat.
İlk olarak, reklam başlığının kullanıcı aramalarıyla direk olarak bağlantılı olduğundan emin olun (mesela yukarıdaki örnekte olduğu gibi; vitamin çubukları) ve daha sonra iniş sayfanızın (landing page), reklamınızda yapıyor olduğunuz iki teklifi de içeriyor olduğundan emin olun; çünkü bilerek ya da bilmeyerek, kullanıcılar reklamda kendilerine teklif edilenlerin Landing Page’te teklif edilip edilmediğine bakıyorlar. Reklam metninizin ve Landing Page’inizin birbirleri ve reklamınızı oluşturan diğer bütün parçalarla uyumlu olması aynı zamanda Google’ ın reklamlarınıza vereceği kalite puanını da olumlu olarak etkilemektedir
- Dinamik İniş Sayfaları (Landing Pages) Oluşturun.
10.000 ürünlük bir e- ticaret siteniz olduğunu varsayın, bu durumun sizin PPC (Pay Per Click -Tıklama Başına Maliyet-) kampanyanız için ne anlama geldiğini biliyor musunuz? Yüzbinlerce anahtar kelime anlamına geldiğini düşünebilirsiniz. Fakat bu durumda, reklamlarınız ile reklam gruplarınızı nasıl oluşturacak ve yüzbinlerce iniş sayfasıyla beraber yüzbinlerce farklı teklif yapmadan hedeflediğiniz kitleye nasıl ulaşacaksınız? Bu soruların ortak cevabı ve çözümü, Dinamik İniş Sayfaları’dır.
Programlama yoluyla sayfa üzerindeki farklı elemanları –manşet, metin, varsa görsel, teklif vb.- orijinal arama sorgusunda kullanılan kelimelere dayanarak belirleyebilirsiniz. Mesela farklı modellerde bisiklet satıyor olduğunuzu düşünün ve eğer birisi “İzmir’de ucuz bisikletler” olarak arama yaparsa, çıkacak olan reklamlarda “izmir” ve “ucuz bisiklet” anahtar kelimelerinin bulunması bu kullanıcının ilgisini, daha çok çekecektir. Fakat diyelim ki siz ulusal hizmet veren bir şirketsiniz; yani bütün şehirlerde hizmetleriniz mevcut durumda.
Peki Türkiye’nin çoğu yerinde hizmet gösteren bir müessese olduğunuzu iniş sayfanızda nasıl yansıtacaksınız?
Arama sorgulamasını (search query) yansıtan dinamik metinler ve görsellerle.
Mesela, kullanıcıların kullanmış oldukları arama sorgusunu aynen alarak iniş sayfanızın başlığı yapabilirsiniz.
“İzmir’de Ucuz Bisiklet”
Aramada belirli bir lokasyon belirtildiği için, iniş sayfanızı mekan konusundan uygun olan görsellerle tamamlayabilirsiniz. Ayrıca, teklif ettiğiniz bisikletlerin listesini ve fiyatlarını sunabilir; kampanyalarınızdan haberdar edebilirsiniz. Bu uygulamalar geri dönüşüm oranlarınızda (conversion rates) harikalar yaratacaktır.
Google Adwords reklamlarınızı bu seviyede bir özelleştirme imkanına sahip olmanıza yardımcı olmak adına, Adwords daha bir çok uzantılar barındırmaktadır.
- Adwords uzantılarını kullanmak
Kampanyanızı canlandırmak adına, ürün tipi veya sağladığınız servislere dayanarak Google’ın sağlamış olduğu bir çok farklı uzantı mevcuttur. Bir uzantı, web sitenizin derinliklerinde kendi sorgulamaları, ürün görselleri, sosyal medya veya Google Local (Yerel) profilleri ve buna benzer özellikler ile alakalı ekstra bağlantılar (linkler) sağlayarak reklamınızın gerçek değerini arttırır. Optimum7 olarak tavsiye edeceğimiz favori uzantılar:google adwords uzantıları
Yerel Uzantılar (Local Extensions): Bu uzantı yerel işletmeler için çok önemlidir çünkü reklamınızın yanında bu uzantı sayesinde Google Yerel (Local) profiliniz de gözükmektedir. Bu uzantı özel olarak mobil cihaz kullanıcılarını hedef almaktadır. Google Yerel uzantısı sayesinde, rahatlıkla bir tıklama yoluyla sizi arayabilirler veya gene bir tık yoluyla işletmenizin yerini görebilirler.
Arama Uzantıları (Call Extensions): Eğer aday müşteri kaynağınızın büyük kısmı telefon aramaları yoluyla yaratılmaya çalışılıyorsa, arama uzantısı uygulaması PPC (Tıklama Başına Maliyet –Pay Per Click-) kampanyanız için en faydalı yardımcılardan olacaktır.
Ürün Uzantıları (Product Extensions): Ürün uzantıları e- ticaret siteleri için mükemmel bir yardımcı olarak iş görür; çünkü bu tip uzantılar arama sorgusuyla alakalı olan ürünlerinizin görselini de bünyesinde barındırır ve de kullanıcıları direk olarak söz konusu olan ürüne yönlendirir -sitenin bir sayfasına gidip ordan ürünü bulmaları yerine-.
Sosyal Uzantılar (Social Extensions): Bu uzantı LinkedIn, Twitter ve Facebook dahil olmak üzere bütün sosyal medya profillerinizde linkler sergiler ve özellikle takipçilerinizin gözünde otorite sahibi olmak için faydalı bir uzantıdır; çünkü bu linkler aynı zamanda da kaç kişinin beğendiğini veya sizi takip ettiğinin de göstergesidir.
Mobil Uygulama Uzantıları (Mobile App Extensions): Bu uzantı çeşitleri mobil cihazlara yönelik, iPhone veya Android Store’lardan alınmış olan akıllı telefonların direk bu uygulamalara ulaşabilirliklerini de içeren mobil yapılabilirliklere izin verir. Mobil uygulama uzantısı, kullanıcılar envanterinizde rahat bir şekilde akıllı telefonlarıyla gezinebilecekleri bir şekilde tasarlanırsa daha faydalı sonuçlar verecektir.
Dinamik Arama Reklam Uzantısı (Dynamic Search Ad Extension): Bu uzantı kullanıcının direk olarak ilgilendiği sayfaya gidebilmesini sağlayan arama sorgu kutucuğunu oluşturarak; kullanıcıların envanterinizdeki ürünlere bakarlarken aynı zamanda ilgilendikleri ürünleri Google arama sonuçları sayfasından da araştırabilmelerini imkanlı hale getirir.
E-mail Opt- in Uzantısı: Bu uzantı kullanıcıların arama motoru sonuçlarından sizin sayfanıza abone olmasına izin verir. Buna ek olarak eğer bu kullanıcıların hesapları Gmail ise, e-mail adresleri otomatik olarak görüntü kutusunun üzerinde bulunacaktır dolayısıyla sayfanıza abone olmaları için tek yapmaları gereken bir click olmuş olur.
- Split Testi
Bu test bütün PPC kampanyaları için gereklidir. İniş sayfanızı split teste tabi tutmak zorundasınız ki hangi ayarlamaların daha çok dönüşüm oranı sağladığını görebilesiniz. Mesela, harekete geçirici çağrınızı, reklam tasarımlarını ve daha bir çok şeyi değiştirip sonuçlarını gözlemleyerek en etkin olan durumları belirleyebilirsiniz. Split testleri, tek seferde bir veya iki değişkene odaklandığınız zaman daha iyi sonuçlar vermektedir. Mesela insanlardan, %20 indirim teklif ettiğiniz zaman mı yoksa ücretsiz teslim sağladığınız zaman mı daha çok geri dönüşüm sağladığınızı kontrol edebilirsiniz.
Bir çok insan sadece CPA (cost per accusation) yani edinme maliyetlerini kontrol etmektedir. Fakat PPC kampanyanızı gerçekten iyileştirmek için;
– RPA (revenue for acquisition -edinme başına kazanç-)
– RPM (revenue for impression -etki başına kazanç-)
ölçülerine de bakmanız önemlidir.
CPA (cost per accusation) yani edinme maliyetleri, size sadece iniş sayfanızın kaynak sağlama bakımından etkili olup olmadığını söyleyecektir. Fakat RPM RPM (revenue for impression -etki başına kazanç-) ve RPA RPA (revenue for acquisition -edinme başına kazanç-)oranlarınıza bakarak, sadece iniş sayfanızın değil fakat reklamlarınızın kendilerinin ne kadar etkili olduğunu görebileceksiniz. Bu bilgiler size PPC kampanyanızda başarılı sonuçlar sağlayacaktır.
Bir PPC kampanyasını yönetmek bir çok kaynak ve fazla mesai gerektiren bir iştir. Kampanya, günlük olarak kontrol edilmeli ve edinilen datanın nasıl okunacağını bilen biri tarafından yürütülmelidir. PPC kampanyanızın yönetimi ve işlerinizi aynı zamanda yürütmeye çalışmak kesinlikle birinden biri ile ilgilenemeyceğiniz anlamına gelecektir. Böyle bir endişe taşıyorsanız, Optimum 7 olarak yardım için burdayız.
PPC hakkında daha çok bilgi almak ve kampanyanızın nasıl daha iyi hale gelebileceğini konuşmak için Optimum7 ile iletişime geçmekten çekinmeyin