Bazen basit bir benzetme kullanarak daha karmaşık konuların nasıl işlediğini anlatabiliriz. Arama Motoru ve Arama Motoru Pazarlaması çoğu zaman tüketicilerin ve web sitesi olanların kafasını karıştırmaktadır. Arama Motoru Pazarlaması nedir? Nasıl işler? Benim işime nasıl yarar sağlar?
Hemen hemen hepimiz süpermarketlerde işleyişin nasıl olduğunu biliriz, biz markete alışveriş listesiyle gideriz. Market koridorlarında dolaşıp listelediğimiz ürünleri buldukça sepetimize koyarız. Tüm ihtiyaçlarımızı bulup sepete doldurduktan sonra ödeme sırasına girer, ödeme yapar ve torbalarımızı doldurup marketten çıkarız.
Bu işlem bu kadar basitken, seçtiğiniz ürünlerin seçmediğiniz ürünlere göre olan konumunu hiç düşündünüz mü? Seçtiğiniz ürünleri neden tercih ettiniz? Süpermarket sahipleri, üreticiler ve dağıtımı yapanlar bu sorunun cevabını çok iyi bilmektedir. Aslında bunun ürünlerin raflarda ki yerleri ve rafın konumu ile ilgili olduğunu sizde bilirsiniz. Pek azımızın fark ettiği üzere raflarda ürünlerin yerleştirilmesi ile ilgili çok büyük bir pazarlama savaşı verilmektedir. Üreticiler ve dağıtımı yapanlar ürünlerinin uygun kat ve koridorda yer alan raflarda en stratejik konumu alması için uğraşırlar. Bu çok basittir, bütün amaç müşterinin dikkatini çeken, gözünün önünde olan yeri kapmaktır.
Bahsettiğimiz bulunma, fark edilme, seçilme ve satın alınma süreci oldukça acımasız bir yarıştır. En büyük online market olan Google, Yahoo ve MSN’de “Arama Motoru Pazarlaması”, süpermarketlerde süren yarışa oldukça benzeyen ve asla bitmeyen bir durumdur. Arama Motoru sonuç sıralamalarında ilk sayfada yer almak online pazarlamayı bilen ve anlayan herkesin en çok istediği şeydir, aynen markette iyi bir rafta yer almak gibi. Süpermarkette olduğu gibi ilk sayfada kalabilmek, dikkat çekebilmek ve Google şartlarına uygunluk için hergün yoğun bir savaş verilmektedir.
Özellikle satın alma anında, alıcının ilgisini çekmek… İşte her gün yakınınızda ki markette olduğu gibi Google’da parmaklarınızın ucunda sürekli bunlar gerçekleşmektedir.
İster Google Adwords olsun ister Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) olsun, bunların hepsi tüketiciye çıkan yollardır. Ancak, tüketici dolaşarak “manzaralı yol” dan gitmek yerine, “ana yolu” tercih eder, bunu da ilgili arama için Google’ın ilk sayfasında yer almak olarak tanımlayabiliriz. Google’da web sitenizin başarısı için bize buradan ulaşabilirsiniz.