Birçok online iş sahibi, “yerel arama” pazarını gözden kaçırmaktadır. Bu potansiyel risk size en büyük pazar payını kaybettirebilir. Zaman, beceri ve sabır gerektiren, her arama motoru pazarlamasında olduğu gibi yapılan anlaşmaların karşılığı ödül olarak alınır. Başarılı bir pazarlama için web sitesinin mutlaka yerel kitlesi olmalıdır.
Web sitesi sahiplerinin atması gereken kritik adımlar;
Web Sitesini Google Maps’e Eklemek: Net ve hızlı sonuçlar için bu basit ve gerekli bir basamaktır. En popüleri Google Maps` tir. Google Maps basitçe, web sitesi sahiplerinden bir form doldurmasını talep eder. Talep edilen bilgiler konumlarını, iletişim bilgilerini ve çalışma saatlerini kapsar. Google Maps video ve resimleri de kapsayabilir. Bunun için ücretsiz Google hesabınız olması gerekir. Google Maps kaydı, arama motoru sonuç sayfasında ki sıralamayı da yükseltecektir. Aynı zamanda web sitesi sahipleri Yahoo`ya da kayıt olmalıdırlar. Yerel ve Bing Yerel SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) burada gereklidir. Bu yüzden temel SEO anahtar kelime araştırmasını ve kaliteli içerik amaçlayan web sitenizi, en alakalı anahtar kelimelerinizle zenginleştirmelisiniz.
Coğrafi Etiketler Uygulamak: Coğrafi etiketleme web sitesi sahiplerine meta tags formunda coğrafi bilgi eklemesini sağlar. Bu etiketler web sitelerine, videolara, fotoğraflara, RSS feed’lerine ve daha fazlasına eklenebilir. Koordinatlar halinde en genel olarak kaydedilmiş olan formlar, işinizin harita üstünde yerini belirlemek için örümceklere (spiders) yardım eder. Yerel arayıcılar yerel merkezli anahtar kelime araması yaptığında, Google bu aramayı yapan kişilerin alakalı olduklarını bilecektir ve arayan kullanıcılar sizi görecektir.
Google WebMaster Tools: Google bir çok web yöneticisi araçları tarafından iyi bilinir, bu yüzden hiçbir sürpriz olmadan size yerel arama pazarlarında olduğu gibi yardım eder. Ayarlar kısmında bu bölüme “coğrafi hedef” (Geographic target) denir. Bu bilgiler girilmiş formlar, coğrafi olarak işinizin yerinin belirlenmesinde arama motoruna yardımcı olacaktır.
Yerel Dizinler: Web sitenizin herhangi yerel bir dizine kayıt olmasının zaman alacağını bilmelisiniz. Bu, yerel aramalarda SERP (Search Engine Result Page) sıralamanızı geliştirecektir. Ek bir fayda olarak, size sıralamanızı yükseltecek bazı backlinkler sağlayacaktır. Business.com ve Yahoo yerel gibi sitelerde mutlaka bulunulmalıdır.
Bu basamakların uygulamasından sonra web sitesi sahipleri yerel marketlerde SEO tekniklerine odaklanarak, bu başarıyı sağlayabilirler. İşinizi yerel olarak pazarlamak için makale yazılımı, anahtar kelime araştırması ve bloglar da kullanılabilir. Makalelerinizde ve bloglarınızda coğrafi bilgilerinizi içeren yararlı anahtar kelimeler bulundurmalısınız. Anahtar kelime listenizi geliştirmek sadece özgünlük ve uygunluk için önemli değildir, coğrafi hedef içinde önemlidir. Bu tipik olarak sizin daha çok çabalamanız demek olabilir, ancak yerel sıralamalarda aşama sağlamanıza sebep olacaktır. Yerel arama pazarı, Arama Motoru Optimizasyonu’nun alt kümesidir. Herhangi bir optimizasyon gibi bu da zaman alabilir. Eğer yerel aramalar için SEO programını tamamen uygulayacak beceri ve zamanınız olmadığını düşünüyorsanız, başka bir internet pazarlama şirketini dış kaynak olarak göreve alabilirsiniz. Yerel arama, başarılı internet pazarlama stratejisinin büyük ve temel bir parçasıdır.
Google Yerel Reklamlarından faydalanmak için bize buradan ulaşabilirsiniz.