Google’ın reklam ağı Google AdWords olarak adlandırılmaktadır. Google Adwords’ün işleyiş şekli tamamen reklam verenlerin sonsuz sayıda anahtar kelime arasından Google’da arama yapılırken kendileri ile en alakalı olabilecek sonuçları seçmeleri ile gerçekleşmektedir. Reklam veren, bir anahtar kelime için teklif verdiğinde, reklamları verilen teklife göre arama motoru sonuç sayfasında yer alan organik sonuçların hemen üzerinde sarı renkli kutular içerisinde veya sayfanın sağ yanında çıkmaktadır.
Eğer reklam verenin reklamı sonuç sayfasında çıkarsa ve arama yapan kişi bu reklama tıklarsa, reklam verenin ana sayfasına ulaşır. Bu durumda reklam veren tıklama başına anlaşılan teklif tutarınca ödeme yapar. Reklam veren sayfada gözükmek için ücret ödememekte ancak ziyaretçi reklamlarına tıklayarak ana sayfalarına trafik olduğunda ücretlendirilmektedir.
Kelime için verilecek ücret tutarı aynı anahtar kelime için diğer firmaların vereceği fiyat tekliflerine göre belirlenmektedir. Ayrıca seçilen anahtar kelimenin Google ağında yaralan sonuçlarla ne kadar alakalı olduğu da sonucu etkilemektedir. Google AdWords sistemi internet pazarlaması yapanlar, iş sahipleri ve reklam verenler için gayet başarılı sonuçlar vermektedir. Yüksek geri dönüşe sahip anahtar kelimeler için rekabet çok fazla olduğundan Google AdWords’de reklam verenlerin reklamlarının amacına ulaşması ve başarılı olması için sistemin nasıl çalıştığını iyice kavramaları gerekmektedir. Yanlış veya alakasız anahtar kelime seçimi yetersiz geri dönüşe hatta dehşet verici beklenmedik sonuçlara sebep olabilir ve paranız tamamen boşa gidebilir.
Google AdWords çalışma sistemini anladıkça reklam ağından sağlayacağınız kazanç artacaktır. Reklam için hazırladığınız metnin anahtar kelimelerle tamamen alakalı olduğundan emin olun. Yapılan arama ile sizin reklamınız ne kadar alakalı ise alacağınız trafik o derecede çok olacaktır. Ayrıca Google arama sonuçları ile yüksek oranda alakalı olan reklamları ödüllendirerek daha az bir reklam bütçesi karşılığında üst sıralara çıkarmaktadır, bu reklamların kalitesini ve sonuçlarla alakalı olmasını artırmak için uygulanan bir yöntemdir. Bu şekilde verdiğiniz teklife ek olarak performansınız da görünürlülüğünüzü etkilemektedir. Google’ın para kazanması tamamen sizin reklamlarınıza ne kadar tıklandığı ile ilgilidir bu sebeple iyi performans gösteren kaliteli ve alakalı reklamlar daha çok tıklanacağından bu özelliklerdeki reklamların görünürlülüğü de daha fazla olacaktır.
Arama motoru kullanıcıları, arama yaparken aradıkları ürün veya servisle ilgili reklamlar gördüklerinde reklama tıklama olasılıkları oldukça yüksektir. Google kullanıcılarının zor yollarla, yanlış sonuçlara ulaşmasındansa doğru sonuca kolayca ulaşmasını istediğinden arama sonuçları ile yüksek oranda alakalı olan reklamları ödüllendirmektedir. 4
Google Reklam ağında yer almak için ve Google Adwords ile ilgili bilgi almak için bizi arayın çünkü biz “Adwords Qualified Company” kuruluşuyuz ve bu işi çok iyi biliyoruz.