En sık karşılaştığımız soru, “internet satışlarımı nasıl arttırabilirim” sorusudur. Bu sorunun kısa bir cevabı ya da çözümü olmamasına rağmen, internet satışlarınızı arttırmanıza katkı sağlayabilecek temel birkaç faktör vardır. İnternet satışlarınızı arttırmanın anahtarı, İçeriğe uygunluk (Relevance) ve doğru stratejidir. On binlerce kayıtlı e-ticaret sitesi arasında, diğer e-ticaret siteleri milyonlar kazanırken neden sizin siteniz kazanmasın?
Ürünlerinizin sayısı: Siteniz de kaç ürününüz var ve bu ürünlerin kaçı aynı, kaçı farklı kategoride? Eğer sitenizde hem pırlanta yüzükler hem de elektronik ürünler satıyorsanız, ürünlerinizi iyi hedeflemiş değilsiniz. Eğer sadece cilt bakım ürünleri satıyor fakat farklı marka ürünler bulundurmuyorsanız, yine iyi hedeflenmiş değilsiniz.
Ürün seçiminde odaklanmanız gereken anahtar nokta, doğru bir yaklaşım ve ürün çeşitliliğidir. Kendi ürettiğiniz ürünleri mi satıyorsunuz yoksa yalnızca bir satıcı ya da aracı mısınız? Aynı ürünleri satan rakipleriniz var mı ve sizin rakiplerinizden farkınız nedir? Sizi rakiplerinizden ayıran özelliğiniz nedir? Bütün bu soruların cevabı büyük önem taşımaktadır. Eğer sitenizde çok fazla ürün seçeneği sunuyorsanız, ürünlerinizi “en çok satanlar”, “en çok brüt kar elde ettikleriniz” ya da “en çok performans (top-performing) gösterenler” kategorileri altında daraltabilirsiniz. Eğer yalnızca iki ürün pazarlıyorsanız, ürün çeşitliliğinizi arttırmaya çalışabilirsiniz. E-ticaret sitenizde ne kadar çok ürün ve içerik olursa, sitenize gelen trafik de o kadar artacaktır.
Google Adwords (PPC) veya Arama Motoru Optimizasyonu (SEO):
Temel anahtar kelimelerinizden kaçının Google’da organik sıralaması var? Google Adwords hesabınıza her ay ne kadar ödüyorsunuz? Google Adwords reklamlarından para kazanabiliyor musunuz yoksa para mı kaybediyorsunuz?
Pazarlama için doğru stratejiyi takip ettiğinizden emin olmak zorundasınız. Hem kısa vadeli (Google Adwords) hem de uzun vadeli (Arama Motoru Optimizasyonu/SEO) çözümler hedeflemelisiniz. Web sitenizin iyi bir içeriği olduğundan emin olun. Web sitenizin iyi bir içeriği olması demek; web sitenizi bilgi edinmek, yorum okumak ya da başka amaçlarla ziyaret eden kullanıcıların alışveriş yapmasını sağlayabiliyor olmaktır. Ne sattığınızdan bağımsız olarak, sunduğunuz ürün ya da servislerde tek merkez olmak istemelisiniz. Bu yolla organik sıralamanızı garantiye alarak, sitenize maksimum trafik gelmesini sağlayabilirsiniz.
Google Adwords için uzun anahtar kelimeler (long-tailed) belirleyin. Eğer parfüm satıyorsanız, ilk başta “parfüm” ya da “indirimli parfüm” kelimelerini seçmeyin. Bu kelimeler hem çok pahalı olacak hem de aynı kelimeler için yarışan çok fazla rakibiniz olacaktır, bu da paranızın boşa gideceği anlamına gelir. “Ucuz Bayan Chanel Parfüm” gibi daha özgün kelimeler seçmeye gayret ederek reklam ve açılış sayfanızın konuyla alakalı olmasına dikkat edin.
Google Analitik:
Sahip olduğumuz tek ölçüt olması sebebiyle Google analitik, en önemli faktördür. E-ticaret sayfanıza Google Analitik yüklediğinizden emin olun. Bütün verileri titizlikle inceleyin. Dün, sayfanızda kaç ziyaretçiniz olmuş? Ziyaretçilerinizin kaçı sepetlerine ürün eklemiş? Kaçı alışverişini ödemeyle sonlandırmış? Ziyaretçilerinizin kaçı gerçekten ürün sipariş etmiş? Biz buna, “Ödeme Hunisi Süreci” “Checkout Funnel Process” diyoruz. Web sitenizde herhangi bir hata ya da boşluk olmadığından emin olmalısınız. Normalin dışında bir oran görüldüğünde içeriğinizi ve sayfanızın fonksiyonlarını daha yakından test edin ve hataları düzeltin. Mesela, sayfanıza gelen 100 kişi sepetine ürün ekliyor fakat sadece ikisi siparişi sonlandırıyor ise, satın alma sürecinde problem var demektir.
Bu optimizasyonların yüzlerce kombinasyonu olmakla beraber, olanaklar limitsizdir. Doğru olarak yapmanız gerekenleri bilmeniz gerekmektedir. Analitik çok önemlidir ve detaylı olarak takip edilmelidir. Eğer yardıma ihtiyacınız varsa, Optimum7 olarak size yardımcı olabiliriz. Bize ulaşın ve E-Ticaret satışlarınızı bugün arttırmaya başlayın.