AdWords uygulamalarıyla Google Reklamları bu günlerde oldukça popüler. Peki Adwords gerçekten de bu kadar etkili mi? Google’ın internete reklam veren markalar için en başı çektiğini düşünürsek, bu cevaplaması oldukça önemli bir sorudur, Google Adwords diğer adıyla PPC (Pay per Click/ Tıklama Başı Ödeme), SEO ‘ya (Arama Motoru Optimizasyonu) kıyasla anında sonuç vererek daha kısa sürede başarı sağlamaktadır. Ancak Adwords’ün başarısını hesaplayabilmek için öncelikle başarılı bir Adwords uygulaması oluşturmak gerekir. Adwords sizin tek online pazarlama yaklaşımınız mı? Yoksa online işinizi tanıtmak için uyguladığınız çok daha geniş kapsamlı, çeşitli stratejiler içeren online pazarlama programınızın sadece bir parçası mı? Kısa, orta veya uzun vadeli bir strateji mi? Satış yapmak için reklamınızın kaç kez tıklanması gerekiyor? Satışlardan net karınız ne kadar? Buna değer mi? Açıkçası bu soruların hepsini ciddi bir şekilde cevaplamanız ve verdiğinizin karşılığını başarılı bir şekilde alıp almadığınızı gerçekten hesaplamanız gerekir.
Özetle, Google Adwords Reklam yapan herkese büyük fırsatlar sunmaktadır;
Bu “herkese uyarlanabilir” (suit to fit) bir reklam modelidir çünkü kendi bütçenizi kontrol edip, stratejinizi bütçenize göre adapte edebilirsiniz.
Arama yapanların anahtar kelimelerini doğru olarak hedeflemektedir. Reklamlarınız sadece anahtar kelimeleriniz arandığında gözükeceğinden doğru anahtar kelimeleri seçmek çok önemlidir.
Anında Değişebilirlik – reklamınızı anında değiştirip geliştirebilirsiniz; basın reklamlarında olduğu gibi bir sonraki konuyu beklemeniz gerekmez… Online dünyada reklamlar her daim olması gerektiği gibi yeni ve günceldir.
Paranızın nereye gittiğini ve nerelerde iyi performans gösterdiğinizi ölçebileceğiniz sınırsız bir kontrol mekanizması vardır.
Kontrol – reklamınızın hangi anahtar kelimeler ile görüleceğinin yanı sıra günlük bütçenizi, hangi saatler arasında reklamınızın gözükeceğini hatta hangi coğrafyada gözükeceğini dahi kontrol edebilirsiniz.
Daha geniş bir kitleye ulaşabilmek için reklam verenler reklamlarını Google’ın uzantısı olan AOL.com, Ask.com gibi sitelere de vermektedir. Pazarlama kampanyası ne kadar geniş çaplı olursa size ulaşan kişi sayısı da o kadar artacaktır. Ve size ulaşan kişiler konu ile ne kadar çok alakalıysa reklamınız o denli başarılı demektir.
Sonuç olarak sorumuza geri dönelim, Google’da reklam vermek gerçekten işe yarar mı? Evet, ancak internetteki yoğun rekabet sebebiyle bu oldukça pahalı bir çözüm yolu olabilir. Google’da reklam vermek için bir İnternet Pazarlama Firması ve PPC Uzmanı ile anlaşırken çok ciddi olarak düşünmeniz gerekir. Sistemli ve deneyimli bir yönetim olmaksızın verilen reklamlarda yapılan acemice hatalar, yanlış anahtar kelime seçimleri gibi pek çok unsur sizin paranızı tuvalete atıp üzerine sifonu çekmişçesine boşa bir girişimde bulunmuş olmanıza sebep olur. Başta sizden alınan yönetim hizmet bedelinde kurulum ve kampanya için ne kadar para harcayacağınızı dikkatlice belirlemeniz gerekir.
Daha öncede kısaca bahsettiğimiz gibi, Adwords tek başına sizin online pazarlama stratejiniz olmamalıdır. Online Pazarlama yaparken doğal trafiğinizi arttırmak, arama sonuç sayfasında üst sıralarda para ödemeksizin yüksek görünürlülük sağlamak için mutlaka SEO (Search engine Optimization / Arama Motoru Optimizasyonu) ve mümkünse SMO (Sosyal Medya Optimizasyonu) gibi uzun vadeli stratejiler kullanılmalıdır. Adwords her ne kadar ilk sayfada anında görünürlülük sağlasa da pazarlama stratejinizin bir parçası olarak ilk 6 ay yoğun olarak kullanılmadır. SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) sonuçlarınız sizi üst sıralara taşımaya başladığında Adwords harcamalarınızı azaltarak, yatırım getirinizi (ROI / Return On Investment) arttırabilirsiniz.
Burada önemle belirtmek gerekir ki Google da arama yapanların %85’i Organic olarak üst sıralamada yer alan sonuçlara tıklamaktadır. Uzun vadede olmanız gereken yer burasıdır. Özetle Adwords (PPC) sizin SEO ile alacağınız uzun vadeli başarı sonuçları için kısa ve orta vadede bir köprü oluşturur.
Daha detaylı bilgi için bize buradan ulaşabilirsiniz.