Online reklamcılıkta en popüler uygulamalardan birisi PPC (Pay per Click/ Tıklama Başına Ödeme)’dir. Bu metodu kullanan reklam verenler sadece, kullanıcılar kendi reklamlarını tıklayıp sitelerine yönlendirildiğinde ödeme yaparlar. Pek çok web sitesi sahibi doğal SEO (Search Engine Marketing / Arama Motoru Optimizasyonu) sonuçlarını uzun süre içerisinde almaktansa daha ekonomik ve hedef kitleye hızla ulaşan PPC’yi (Google Adwords) tercih ederler. Reklam verenler PPC’de kendi günlük bütçelerini belirleyebildiklerinden, toplam ödedikleri tutar her zaman çeşitlilik gösterir. İyi bir reklam tasarımı yapmak başarı için yeterli değildir. İyi bir reklam için gözlemleme ve analizde proaktif davranıp gereken noktada ve sıklıkta kampanya değiştirilmelidir. Profesyonel Bir İnternet Pazarlama Firması veya Arama Motoru Pazarlama Firması mutlaka nihai başarıyı düşünerek sizin sitenizin yatırım getirisinin artışını (ROI) sağlamalıdır.
PPC kampanyanızı takip etmek, başarılı bir kampanya için çok önemlidir. Google Analitik reklamlarınızın başarısını izlemeniz için şu an var olan en popüler ve ücretsiz analitik programıdır. Ayrıca başka pek çok ücretsiz veya ticari programda bu konuda size yardımcı olabilir. Bu programlar size potansiyel müşterinizin sizi nasıl bulduğunu, sitenize ulaştıklarında neler yaptıklarını rapor edebilir. Bu sayede sizde kampanyanız için doğru anahtar kelimeleri kullanıp kullanmadığınızı ve ne gibi değişiklikler yapmanız gerektiğini anlarsınız. Kullanmanız gereken doğru anahtar kelimeleri ve kampanyanızdan çıkarmanızın faydalı olacağı “negatif anahtar kelimeleri” bulmak zaman alacaktır.
İzleme ve analitik programları size, potansiyel müşterinizin sitenize geldiğinde ne yaptığını bilme şansı verir. Hemen girip çıkanlar, site içinde gezinenlerin kaç kez tıkladığı, nereye tıkladıkları gibi… Bu bilgileri sitenizin ve site ana sayfanızın tasarımına odaklanarak müşteri deneyimini geliştirmek için kullanabilirsiniz.
PPC kampanyanızı doğru olarak organize etmenizin diğer bir yolu da devamlı test etmektir. Bunun en iyi yolu ise başlıkları test ederek ilerlemektir. İşlem çok basit; aynı PPC reklamının yönlendireceği 2 sayfa düzenleyin, bu 2 sayfa tamamen aynı olup tek farkları başlıkları olsun. 2 sayfanın da ziyaret edilmesi için bir süre bekleyin ve hangi başlığın daha iyi çalıştığını test edin. Aynı örneği web site içeriğiniz içinde uygulayabilirsiniz. Geniş bir test süreci ile geçecek bir kaç haftanın sonunda web sitenizi potansiyel müşterilerinizi en güçlü şekilde yakalayacak içeriği oluşturmuş olursunuz.
Dahası da var, reklam metninizin anahtar kelimeler ve seçtiğiniz reklam grubu ile yüksek oranda alakalı olması CTR (Click Through Rate) tıklanma oranınızı da yükseltecektir. Yönlendirme sayfalarınızı optimize ederek size geri dönüşü arttırabilirsiniz. Bu sebeple test, takip ve test süreci her daim sürekli olmalıdır ki etkisi cebinize yansısın.
Detaylı PPC /Google Adwords Reklam bilgisi ve fiyatlandırması için bize buradan ulaşabilirsiniz.