Arama Motoru Optimizasyonu trendlerinin tüm sene boyunca ne kadar sık değiştiğini dikkate alırsak, yeni bir senenin başlangıcı, kendi internet pazarlama stratejimizi gözden geçirmek ve yepyeni teknikleri uygulamaya koymak için en doğru zaman diyebiliriz. Teknolojide ki gelişmelerle yükselen Social Marketing (Sosyal Pazarlama) ve yeni uygulamalar ile internet reklamcılığı hakkında her şey hızla değişiyor. Oyunda ilerleme kaydetmek ve başarı sağlamak için, bu işin uzmanlarının 2010 da patlama yapmasını bekledikleri trend’leri ele alalım,
Dijital Kapsama Alanı (Digital Footprints) – seneler içinde işiniz önemli bir gelişme kaydetmiş olabilir, siz hiç çabalamasanız dahi şirketinizin dijital kapsama alanı kurduğunuz web sitesi, blog, müşteri yorumları gibi etkilerle çoktan dijital bir boyut kazanmış durumda. 2010 size bu dijital kapsama alanını ve imajı tamamen kontrol etme şansı veriyor. Artık sitenizde yaralan yorumları kontrol etme, sosyal medyadan faydalanma ve forum sitelerinde yeniden konumlanma gibi sitenizin kapsama alanını geliştirmenize yarayacak araçlar var.
Mobil Pazarlama – Beklenen o ki, 2009’da bu konuda büyük gelişmeler kaydedilse de 2010 mobil pazarlamanın en tepede olacağı dönem olacak. Öngörüsü yüksek olan pazarlamacılar bu trend’den Twitter gibi mobil uygulamalar kullanarak faydalanacaklardır.
Sosyal Medya – Geçtiğimiz 18 aylık dönem sosyal medya kullanımının inanılmaz derecede yükselişine tanık olduk. 2010’da ise sosyal medyanın pazarlama aracı olarak kullanımına tanık olacağız. Eğer hala Facebook, LinkedIn ve Twitter gibi siteleri kampanyanızın bir parçası olarak kullanmıyorsanız, 2010 buna başlamak için doğru zaman.
Yerel Pazarlama (Geo-Marketing) – Gitgide bütün pazarlamacılar coğrafi-hedefleme kullanarak kampanyalarını oluşturmaya başladılar, özellikle internet pazarlama kampanyaları için bu yöntem sıkça kullanılmakta. 2010 kampanyaları, mutlaka yerel arama yapanları da kapsamalı. Yowza’ya bağlanın, link alın aynı şekilde Google latitude ve Loopt siteleride bu trendin avantajlarını kullanmakta. Google’ın yerel arama teknolojilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar yaptığına dair dikkate değer pek çok kanıt var.
Video Blogs – Yazılı medyanın doğal gelişimi ile oluşan Video blogs (Vlogs), YouTube gibi siteler aracılığıyla herkese ulaşabilir oldu. Iphone ise bunu bir basamak daha öteye taşıyıp bloglara istediğiniz heryerden ulaşmanızı sağladı. İleri görüşlü pazarlamacılar hatırlayacaktır, internet kullanıcılarının %78’i videoları izlemekte ve kendi pazarlama kampanyalarına video blog dahil etmektedir.
Müşteri Sayısı – 2009’da belirli ürün ve servislerin gözden geçirilmesinde yapılan yorumların aynı yaş grubuna ait kişilere ait olduğu önem kazanmıştır. Ayrıca müşterilerin ürün ve servisler hakkında yaptıkları yorumlarda devamlı artıyor. 2010’da bunun artması bekleniyor. Hatta Google Sidewiki gibi bazı uygulamalar bu akıma çoktan yönelmiş durumda. Etkili kampanyalar bu sorunu anlatarak, müşterilerden pozitif geri dönüşümler almanın yollarını keşfedip kendi pazarlama kampanyalarına entegre edecekler.
Bing – Bing 2009 haziran ayında Microsoft tarafından piyasaya çıkarıldı ve pazar payı hızla artmaya başladı. Pazarlamacıların Bing hakkında özel noktaları düşünüp kendi pazar paylarını arttırmak için kullanacakları çok açık.
Geçtiğimiz bir kaç yılda tanıtılan pazarlama girişimlerinin bazıları 2010’da ön plana çıkarak popülaritesini arttıracak. Başarılı internet pazarlama kampanyaları yukarıda saydığımız yenilikleri kendi bünyelerine entegre ederek online stratejilerini belirleyecek. Biz Optimum7 olarak bugün yaptıklarımız sadece 12 ay önce yaptıklarımızdan çok farklı olduğunu söyleyebiliriz. Önümüzdeki sene de aynı şeyi söyleyeceğimizden eminiz.
2010 yılı İnternet Reklam ve Markalaşma planlarınız için bize buradan ulaşabilirsiniz.