Sayfaya gelen linkler (içe linkleme) ya da sayfadan çıkan linkler (dışa linkleme) Arama Motoru Logaritması’nda önemli bir yer tutar. Bu linkler örümceklere (spiders) sitenizde bulunan ve diğer siteler için yararlı olabilecek linkleri gösterir. Bu sebepten dönemlik reklam yapan siteler, yaratıcı yol olan inbound linkleri alma beklentisindedirler. Güncel metotlardan biriside, Twitter`ın internet pazarı için istikrarlı bir kaynak olarak kanıtlanmış olmasıdır.
Inbound linkler kendi web sitenize dışardan gelen tek yönlü linklerdir. Bu linklerden almanın en iyi yolu, başkalarının isteyerek kendi sitelerinde paylaşmalarıdır. Linkler, sıralaması yüksek sitelerde yer alarak da elde edilebilir, bu sayfalarda size bir link verilmesini talep edebilirsiniz. Genellikle inbound link satın almaktansa bir inbound link listesi oluşturmak daha iyidir. Inbound link listesi geliştirilirken, birçok insan Twitter`ı dikkate almaz: Twitter backlinkleri sağlamak için tasarlanmıştır. Aslında görünüşte Twitter`dan, profilinize listelenen bir backlink almış gibi olursunuz.
Twitter`ın üçüncü büyük sosyal medya sitesi olduğu ve altı milyon kullanıcısı olduğu düşünülürse, herhangi bir pazarlama stratejisinde yayın potansiyelini genişletmesi için Twitter`dan yararlanılması kaçınılmazdır.
Twitter sadece kullanıcıların takipçilerine 140 ya da daha az “Tweety” karakteri yolladığı mikro bloglama sitesidir. Temelde anlık ileti çevresi ve sohbet odası ile karmaşık bir harmanlamadır. Backlinkleri sağlamak için tam anlamıyla değerlendirilmiş neredeyse limitsiz potansiyele sahiptir.
Sonucu belirtecek önemde olan, kapsamlı takip kurulumunun zaman alacağıdır. Takip etmeye başlamak için kategorilerden ve gruplardan faydalanmalısınız. Gelişime devam etmek için düzenli olarak “tweet” lemeli ve alakalı bilgileri sağlamalısınız. Zamanla geniş takipçi grupları oluşturmak mümkündür. Kaliteli takipçiler istiyorsanız – ürün ve servislerinizle gerçekten ilgilenen 100 takipçinin olması, rastgele ne yaptığını bilmeyen 1000 takipçinin olmasından daha iyidir.
Dikkat çekmek için yaratıcı “tweet” lemeye başlanabilir- bu dikkat sizin sitenize aradığınız linkleri getirecek ve depolayacaktır.
Yeni Tweet blog yazıları
Tweet satış ve özel indirimleri
Tweet blog yazılarının yorumları
Tweet yayın bilgileri
Ilgiyi canlandırmak için eski Tweet yazılarının tekrar kullanımı
Her türlü Tweet`e karşılık verilmesi
Takipçilerden yoğun geri dönüşler sonucu alınan iyi içerikli “Tweet” lerin tekrarlanması
Sizi “Tweet” leyenlere direk mesaj atarak teşekkür edilmesi
Tweet`ler kısa (140 karakterden az) ama açık, net ve heyecan verici olmalıdır. Her kelimenin (hatta her karakterin) Tweet içinde hesaplandığını unutmayın! Bu yüzden her yazıyı değerlendirirken dikkatli olmalısınız. URL kısaltma servisleri, bağlantıları Tweet`lerinizi doğru kalıba oturtmanız için yardımcı olabilir. Asıl yapmak istediğimiz, pazarlama planımızda yer alan sosyal medya sitelerindeki VIRAL yayılımı sağlamaktır.
Twitter inbound link yaratmak için uygun yer olarak görülmeyebilir, fakat unutulmamalıyız ki “Tweet” leme de optimizasyon planı gibi zaman ve çaba gerektirmektedir. Twitter Pazarlama ve Reklam’ları ile ilgili detaylı bilgi için bize buradan ulaşabilirsiniz.