Bir gün alışverişe doğru giderken önümden gidenin yere 10 TL düşürdüğünü gördüm. Hiç düşünmeden yerden parayı alıp adama uzattığımda; adam gözlerini kocaman açmış ve şaşkın bir ifadeyle bana bakıyordu. Adama parayı verip alışverişimi yapacağım yere doğru yürümeye başladım ve kendimi raflar arasında kaybettiğim sırada parasını vermiş olduğum adam köşeden güzüktü. Elinde parlak turuncu park fişini andıran bir şey vardı fakat bana doğru yaklaşıp ifadeli bir şekilde elindekini uzattığında elindekinin bir piyango bileti olduğunu gördüm. “Al, bu senin bana geri vermiş olduğun 10 TL, iyi şanslar. “ dedi. O bilet ile amorti kazandım ama önemli olan, eve yardım etmenin gururu ile dönmüş olmamdı. Şu anda eminim ki bu anlattıklarımın online itibarınızı düzeltmekle ne alakası var diye düşünüyorsunuzdur.
O zaman yeni başlayanlar için şunu belirtmeliyim ki; sizin online kişiliğiniz günlük yaptığınız işler, düşünceler ve duyguların çevrimiçi gerçekliğe transferidir. Kullanıcılarla web siteniz veya herhangi bir sosyal medya sitesi dolayımıyla irtibata geçtiğiniz anda kullanıcılar, kişiliğinizi teknolojinin gözünden görüyor olurlar. İnsan olarak hepimiz özel muamele görmeyi, saygı duyulmayı ve takdir edilmeyi isteriz. Müşteri ilişkilerinizi oluştururken de, küçük cömert jestler size çok uzun yol katettirebilir. Doğru ve dürüst bir tutum, müşterinizle iş yaparken kendinizi müşterinizin arkadaşıyla da iş yapıyor olarak bulmanızı sağlayabilir. Sonuç olarak eğer sözünüze sadıksanız, daha çok işi kendinize çekersiniz.
Pozitif bir online kişilik kurmak hem zor hem de zaman alıcı bir süreçtir fakat bir kere başardığınız takdirde ödüllerini alırsınız.
Online İtibar Yönetimi konusunda aşağıdaki durumlardan motive olun:
Müşterilere Dönüş- İyi bir müşteri servisi sağlamalısınız. İyi servisi olan restaurantın kötü servisi olan restauranttan daha çok insanı müşteri olarak kazandığı söylenir. Eğer sözlerinizi tutarsanız ve müşterilerinize saygılı davranırsanız, müşterilerinizin geri dönmeye eğilimleri olacaktır.
Tavsiyeler- Müşterileriniz sadece geri dönmekle kalmayacak, aynı zamanda işinizi kendi arkadaşlarına ve akrabalarına tavsiye edecekler ve bu durumdan iki tarafta karlı çıkmış olacaktır.
Otorite- İnsanların inandığı ve güvendiği bir şirketin bu itibarını korumak için B2B ve B2C ilişkilerini doğru bir şekilde kurma imkanınız olacakıtr.
Gizli iksirin ne olduğunu bilmek ister misiniz?
Başlangıç için bazı tüyolardan bahsedeceğiz:
Müşterilerin Gözünde Meşru Olmak- Bir müşteriye yeni bir fikir sunarken sözüne güvenilir ve kendinizden emin olun, önceden hazırlanın. Her ne kadar konuya hakim olsanız da sonuç itibari ile hiç birimiz makina değiliz ve düşüncelerimizi akıcı bir şekilde sunabilmek için önceden kendimizi organize etmemiz gerekir. Bu süreçte size yardımcı olması için PowerPoint Notes gibi programlar kullanın. İnsanların son isteyeceği şey, karşılarında konusu hakkında hazırlanmamış ve yeterli bilgi sahibi olmayan birini görmektir. Eğer gerekli olursa, üst yönetimden bir alıntı yapın, olgular ve verilerle konuşun ve bilgilerinizi güvenilir kaynaklardan edinmiş olduğunuza dikkat edin.
İlişkileri Geliştirme- Sosyal medya profilinizdeki beğenilerin, paylaşımların ve takipçilerinizin sayısını arttırmak için insanlarla paylaşma yöntemine dayanın. İşinizi destekleyecek ve paylaşacak insanlar edinin. Bir yerden başlamak önemlidir ve başlamak için en ideal yer size inanan insanlardır. İstenilen sayıya ulaşabilmek için, taleplerinizin mantıksal ve amaçlarınıza yönlendirilmiş bir yapısı olmalıdır.
Çevrimiçi Ağ Kurma- Evet çevrimiçi ağ kurma diye eski zamanları andıran bir şey var. Buradaki önemli olan nokta; diğer kullanıcılara bağlandığınızda, sizi birbirinizden ayıran tek şeyin kullanmış olduğunuz küçük teknoloji aracı olduğunu unutmayın. Yani, kelimeleriniz, eylemleriniz ve içerikleriniz sizi sanki yüzyüzeymişçesine tanımlar. Bundan dolayı yabancıları etkilemek istiyorsanız samimi ve özgün olun. Onlara sorular sorun ve cevaplarını iyi bir dinleyici olarak dinleyin. En önemlisi ise, kendinizi lider veya takipçi olarak tanımlayabileceğiniz ortak bir payda bulun. Çevrimiçi ağ kurmak için Google+Hangouts araçları yardımcınız olacaktır.
Değer Katın- Etkileyici içeriğinizle takipçilerinizin duygularına ve hislerine hitap edin. Yani kendinizi sadece piyasalaşmış teknik içerik vermekle sınırlamayın. Takipçilerinize ilgi çekici öyküler, videolar, çizgi filmler ve sektör ile ilgili fotoğraflar sunun. Esas amaç; takipçilerinizin ilgili sektörü anlayarak servislerinizin farkın varmasını sağlamaktır. Kullanıcılarınızı ücretsiz bilgilerle, ipuçlarıyla ve fikirlerle zenginleştirin.
İlham- Olumlu bir online itibara sahip olmak başka insanların içeriklerini ve deneyimlerini paylaşmak demek değil; kendinizden yaratmak, başa geçmeniz çevrimiçi itibar yönetimidemektir. Mesela şirketiniz gönüllü aktivetelere, yardım yarışlarına veya bağış toplama etkinliklerine mi katıldı; bu deneyiminizi kameraya çekin veya bu olayın fotoğraflarını çekip sosyal medya sitelerine gönderin.
Takım Çalışması- İyi bir itibar elde etmek istiyorsanız ekibinizle birlikte çalışın yani ekibinizin çalıştığı ortamla övünmesini sağlayın. Araştırmalar göstermiştir ki, çalıştıkları ortamdan memnun olan çalışanlar, takım çalışmalarına ve toplantılara daha aktif bir şekilde katılıyorlar; hatta problem çözme sürecinde bile daha üretken oluyorlar. Peki bu durum sizin olumlu online itibarınızı arttırmanıza nasıl yardımcı olacak? Çalışanlarınız çoğunlukla yaşadıkları olumlu deneyimleri kendi sosyal medya profillerinde paylaşarak veya nerede olduklarını facebooktan “check in” yaparak veya statü güncelleyerek paylaşırlar. İşyerinizle ilgili olumlu itibarlarını; deneyimlerini twitter’da paylaşarak ve fotoğraf paylaşım sitelerine işyerinin fotoğrafını yükleyerek çevreleriyle paylaşabilirler. Çalışanlarınız için mutluluk, sizin için görünürlülük demektir.
Online itibarınızın ve bu itibar için sarfettiğiniz eforların etkilerini gözlemenin önemini kavramış olmanız çok önemlidir. Şansınıza, online itibarınız için belirlemiş olduğunuz amaçlara ulaşmanızı sağlayacak bir sürü araç var.
Aşağıdaki yardımcı programlara bir göz atabilirsiniz:
Rankur- Bu program size demografik analiz ve sosyal medya takibi sağlar. Kendi online yorumlarınızı takip edin ve hakkınızda negatif içerikler ortaya çıktığı zaman uyarılar alın. Online itibarınızı kontrol ederken, Rankur’u bir çok dil seçeneğinde kurabilirsiniz.
Google Alerts- Bu program size istediğiniz anahtar kelimelerle ilgili son sonuçları verir. Güncellemeleri oldukları anda e-mail dolayımıyla öğrenme şansınız olur. Rekabetten geri kalmamak için Google Alerts’i kullanın.
TweetBeep- Bu program Twitter için tasarlanmıştır. Twitter üzerinde herhangi biri sizden bahsederse size haber verir. Eğer twitter etkililiğinizi arttırmak istiyorsanız bu programdan faydalanabilirsinz.
Trackur- Bu program, Google’da veya diğer arama motorlarında sizin hakkınızda yazılan her şeyi kontrol eder ve aynı zamanda sosyal medya ve sosyal bookmarking sitelerini(Twitter, Facebook,sosyal ağlar, sosyal medya blogları, forumlar, videolar ve görseller) de takip eder. Trackur’un esas üstünde durduğu nokta, sizden bahseden bireylerin etkili olup olmadığını görmektir.
BrandsEye- Bu program birden çok kullanıcının marka yönetim süreci ve şirketle ilgili diğer durumlara dahil olduğu büyük firmalar için tasarlanmıştır. Sizin markanızla ilgili herhangi bir yorum yapıldığı anda, bu yorumlara hızlı bir şekilde ulaşabilmeniz için BrandEye size RSS, SMS veya e-mail yolu ile bildiri gönderecektir.
Bu programlar yardımıyla, kötü bir online itibarınızın olmasını engelleyebilecek ve durumu kontrol altına alabileceksiniz.
Dışarı çıkın ve insanların kendi online izleyicilerini ikna etmek için ne yollara başvurduklarını keşfedin. Genel başarınız, insanlarla nasıl ilişkiler geliştirdiğiniz ve dünyaya ne mesajlar verdiğinize bağlı olcaktır.
Online etkiye, açık ve dostane davranışlarla internetin anonimliğinden ayrışma yoluyla ulaşabilirsiniz. Aileniz, arkadaşlarınız ve bu isteğinize sıcak bakan iş bağlantılarınızın yardımıyla online kişiliğinizi oluşturun. Takip edilmeye başlandıktan sonra, insanlara değerli bilgiler sunun. Beğenilere karşılık vermekte istekli olun. İş hayatındaki ve gerçek hayattaki genel başarınız, kişiliğinize ve insanların amaçlarınızı anlamaları konusundaki etkinize dayanır.
Online İtibar Yönetimi ile ilgili herhangi bir sorunuz varsa, Optimum7 ile irtibata geçebilirsiniz.